HØSTtilbud fra samarbeidspartner GetVital Sports AS

I Uke 42 får medlemmer av Laget 30% på ALT av varer i Nettportalen til GetvitalSports.
Unntatt fra tilbudet er allerede rabatterte varer/Outlet (30-70% rabatt). I portalen finner du ALTRA sko til løp og fritid, OOFOS sandaler, INJINJI tåsokker, HUUB våtdrakter og ULTIMATE DIRECTION drikkesvester og sekker.

NB 1. Du må være registrert i Nettbutikken.
NB 2. Kontakt hitrening@gmail.com for Rabattkode.
NB 3. Bestill èn størrelse opp fra din normale/ordinære skostørrelse!

Hør med andre HITère om deres erfaringer med produkter fra GetVital Sports AS. Ex. sko til ulik bruk (asfalt, terreng osv.) Se også under OUTLET, kanskje finner du sko (30-70%) i din størrelse.

Et medlemskap i HIT skal gi verdier i form av solid treningsutbytte, bedre helse og velvære, godt samhold og sosialt nettverk – og tilgang til fornuftige priser på utprøvd og anbefalt utstyr til bruk under og etter HARDtrening, ROLIG langløp og TURmarsjer.

HIT medlemsservice

HARDtrening på Tirsdag 15. oktober 2019

30 dørgane jønåvåte deltakere holdt det i gang med 5 x 8 min. løp og styrkekombinasjon!

Om Giert hadde vært stolt av dere er ikke godt å si. Men vi i trenerteamet på HIT er i alle fall det. At så mange kommer seg ut på en kveld som dette er unikt. Gir virkelig Laget noe å skilte med.

Programmet var godt tilrettelagt for å holde seg varm. Etter en oppvarming på ca. 10 minutter satte vi i gang med 5 x 8 minutters løp og styrke. Med start på øvre kunstgressbane tok vi veien til parkeringsplassen ved barnehagen via skråningen, for så å runde ned ved rekkverket og returnere til kunstgresset. For hver passering av bortre 16 metersfelt ventet 3 øvelser med 8 repitisjoner. Øvelsene var (1) push-ups med skuldertouch, roing og squat med hopp, (2) diagonalstrekk, one foot dead lift og knebøy, (3) push-ups, saksing og planke tap, (4) sideplanke med rotasjon, russian twist og utfall (hopp eller vanlig) og (5) smale push-ups, mage crunch og spensthopp. Og som ikke det var nok, så rakk vi også 2 minutter i 90 graders hockeyposisjon.

Jorunn hadde med Peder som fikk sin første økt med HIT. Han mestret både økta, øvelsene og været på en utmerket måte. Av de «nye» unge var også Sofie og Signe på plass i kveld. Bra!

Takk for fantastisk innsats og godt humør på en våt og regnfylt kveld. Nå får vi bare håpe at Landslaget klarer å følge opp HIT og slår Romania i kvalik-kampen til EM. Heia HIT og Norge! Helt til slutt: BLIMÈ på Hytteplanmila på Ringerike og mål deg mot Jakob og Philip Ingebrigtsen.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 10. oktober 2019

31 hardbarkede medlemmer stilte opp av fri vilje for gjentatte opp og nedturer!

Laget tok transportruten ned Søndre vei rundt blokkene og LITEN bakke, og derfra videre til Vendla og STOR Bakke i Kalkbukta for 3 x 5 min motbakkeløp, 1 min pause. Et stopp for styrke underveis med den hensikt å mobilisere kropp og hjerne til å håndtere gjentatte opp og nedturer. I Bakken ble det utplassert Kjegle nr 1 (nedre), Kjegle nr 2 (midtre) og Kjegle nr 3 (øvre). Løp fra start til K1 og returner, løp til K2 og returner, løp til K3 og returner. Gjenta! Valgfritt å kjøre bare t/r K1 eller K1 og K2. Tilpass egen kapasitet/evne og dagsvilje.

Ut av mørket og inn i lyset blant hardtarbeidende HITere kom selveste Idrettspresidenten Berit Kjøll og fikk bokstavelig talt nærgående og intens kjennskap til Laget. Det ble håndhilsing og de nå alt så berømte ordene falt: «Det er dette Norge trenger!». Laget sier seg helt enig.

Etter 15 min. realt HARDkjør i STOR Bakke med fokus på det mentale, hjerte/lunger og «nedre» muskelatur bar det samme vei tilbake til Idrettsanlegget. Et stopp for styrke med fokus på «midtre» og «øvre» muskelatur. Helheten må ivaretas. Litt duskregn virket avkjølende i varmen.

Topp innsats og intensiv hard jobbing godt over landsgjennomsnittet på samtlige! Nok et solid innskudd på evne-kontoen og Prosjekt «Helårskroppen 2020». Til deg som leser dette og følger Laget men som enda ikke riktig våger å være med HIT ut, les HER.

Svært hyggelig at stadig flere unge finner veien ut med HIT. I kveld var Brage og Johan med for første gang, og i tillegg møtte Jonathan, Sofia og Elvira. Vilje nok = Gammel nok. Enkelt og greit.

Minner om HØSTtilbudet fra Lagets samarbeidspartner GetVital Sports.

Treningshilsen fra Einar og Espen

Skal, skal ikke? Bestem deg.

Sitter stille og lurer på om HARD Intensiv Trening (HIT) er noe for deg?

Om du er «kvalifisert» til å delta, om du først må begynne å trene før du kan begynne å trene? Om det rett og slett kan bli litt for HARDT, at MODERAT Intensiv Trening nok hadde passet deg bedre? Sekundene, minuttene, timene, dagene, ukene, månedene og årene går, dine spørsmål består. Ung/gammel, trent/utrent, kvinne/mann/, elite/mosjonist, tykk/tynn, høy/lav, bred/smal – alle er velkommen til en utendørs kveldsøkt med HIT. Det gir en god dose frisk luft, styrker hjertet og lungene, og brenner kalorier mer enn noe annet. Du kan risikere å komme på offensiven. Og som vi sier: «Klarer du oppvarmingen, klarer du økta!».

For å oppleve stemningen og energioverføring ute med Laget må du nesten bestemme deg for å våge å være der. Sammen med de andre. Det blir liksom ikke helt det samme stille foran skjermen. Hvorfor gule vester? (1) Sikkerhet. Vi er mange, vi trener på alle årets tider, og vi forflytter oss – også i mørketiden. (2) Kommunikasjon. Ditt navn på vesten for din del, for instruktørene sin del og for de andre deltakerne sin del. (3) Uniformering. Vesten avklare roller, nøytralisere variasjoner og distraksjoner. Rød = Instruktører og Gul = Deltaker/medlem. 

Du kan få trene hardt nok med oss. Hardhetsgraden bestemmer du mest selv. Vi har forskning og erfaring i ryggen når vi sier at HIT gir resultater om du øver jevnt og trutt. Som alt annet må du øve for å bli god på noe. Vi øver fast 2 dager i uken, hele året. Det hjelper en god del, på veldig mye. For å få det til må du først bestemme deg, og deretter gi evnen tid nok til å innhente viljen. Tren lenge nok utendørs til alle årstider så får du det uansett bedre på flere måter. 

LAGhilsen fra HIT

IMG_8967

HARDtrening på Tirsdag 8. oktober 2019

32 hardhauser lar seg ikke stoppe av våte, kalde og mørke høstkvelder!

Og kanskje er noe av grunnen at de vet at de møter en gjeng treningsglade og varme mennesker. Og varme ble vi også i kveld. 8 x 2 minutters intervall sto på programmet. Start på friidrettsbanen, deretter løp gjennom Tuftepark og rundt ballbingen, for så å komme ned på friidrettsanleggt igjen. Herlig innsats og høy fart.

Styrkeprogrammet var av den uttømmende varianten hvor vi jobbet med en muskelgruppe av gangen. 6 x 20 sekunders arbeidsinnsats og 10 sekunder hvile. Her fikk vi tid til (1) ryggcrawl og planke med sideveis vri, (2) spensthopp og knebøy, (3) brede og smale push-ups, (4) roing og russian twist, (5) mountain climber og dynamisk planke og (6) en fots hoftehev. Og til slutt en liten dessert i form av 90 sekunder i 90 grader.

Hyggelig å ha Morten T. og Rikard tilbake på økta! Takk for innsats, treningsvilje og godt humør.

Treningshilsen fra Espen og Einar

Treningsavgift oktober 2019

Alt har sin pris. Aktive HIT-medlemmer skal ha mottatt Vipps eFaktura (mobil/nettbank) spesifisert som 8 HIT-økter x kr. 90,- = totalt kr. 720,- for oktober 2019.

MERK! Noen husholdninger har fått korrigert sin avgift med 1 hovedmedlemskap (kr. 90 per HIT-økt) og 50% reduksjon for andre medlemmer av samme husholdning. Ungdom mottar IKKE eFaktura, men bes benytte Vipps kr. 45 per HIT-økt (50%) til nr. 129718 = HIT (Les Om pris  HER).

Husk å aktivere «Motta regninger i Vipps»! Det gjør du ved å Åpne Vipps>Profil>Regninger og efaktura. Unntaksvis vil enkelte fortsatt få tilsendt PDF-faktura per e-post.

Mottar faktura men kan/ønsker ikke å trene med HIT? Send en kortfattet (gjerne ubegrunnet) utmelding til hitrening@gmail.com så unngår du betalingspåminnelser.

HIT medlemsservice

Skremt av mye innetid? Ta deg godt ut hele året!

Inne hjemme. På hytta. Inne i bilen. Inne på kontoret. Ute til lunch, men fortsatt inne. Inne på tog og buss, som også står mye stille. I gondolen. Inne til møte. Inne på kjøpesenter. Trene inne. Inne i boden. Inne i tenkeboksen? Sittet inne? Inne på skolen. Inne i idrettshallen. Mye innetid?

Ta deg godt ut utendørs med HARD Intensiv Trening (HIT) – hele året!

BONUStrening på Tirsdag 1. oktober 2019

Bonusøkt med 23 deltakere og 28 x 45/15 drag på bane!

Vi lar oss inspirere av de norske prestasjonene i VM i friidrett i Doha, og la derfor opp til en fartsfylt økt på bane. Vi startet med 14 x 45/15 og løp i timeglassformasjon. Løp ble etterfulgt av tre runder uttømmende styrke med arbeidsinnsats 6 x 20/10. Øvelsene var (1) push-ups (brede og smale), (2) roing og russian twist og (3) ryggcrawl og rygghev.

Deretter ble det ny runde med 14 x 45/15, denne gang i motsatt retning. Og helt til slutt tre runder med enda mer uttømmende styrke, fortsatt 6 x 20/10. Denne gang kjørte vi (1) utfall og skøytehopp, (2) Jane Fonda for setemuskulatur og (3) squat med hopp og spensthopp.

Kari-Ann hadde sin første HIT-økt etter å ha deltatt på DAMEtrening på Lørdag ved flere anledninger. Veldig hyggelig at hun tok med sønnen Olav! Begge mestret økten på strålende vis.

Takk for herlig innsats i mørket.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 26. september 2019

30 viljesterke bygget gradvis og lagvis opp evnen ute på Nesøya!

Formidabel innsats! Og det helt uten Gaupe i sikte. 8 x 2 min med opp og nedturer i motbakke gjør at hjertepumpa pulserer god! Lungene fyller kroppen med oksygenrik høstluft. Hjernen klarner. Innsats opp, roligere ned. Ankler og fotblad vinkles. Armer pendler og overkroppen balanseres. Skyvkraft fra legger, bakside lår og rumpe. Muskler, sener og skjelett herdes og utvikles. Er du på jevnt & trutt over tid kommer du (enten du vil eller ikke) i god Fysisk Form. I tillegg til flere andre gevinster/effekter. Laget presterer godt over landsgjennomsnittet!

Retur til Idrettsanlegget for styrkeøvelser, men alltid innslag av kondisjonering i alle øvelser. Styre intensiteten smart. Øke kapasitet og funksjonell tåleevne, sakte men sikkert over tid. Forebygge skader, unngå overbelastning. Ta signaler, tilpasse øvelser. Variasjon og tålmodighet.

Løp på tvers av Friidrettsbanen med Høye Kneløft, Spark Bak, baklengs, Sidelengs Krysse Bein h/v, BjørneKrabb og KrabbeKrabb.

Parviseøvelser. ParTerapi. Sterkere sammen!

ParBår (korrekt utgangsposisjon for begge), bytte t/r
ParSkyv, flette hender/fingre, bytte t/r
ParKrum & Slå, 4 x 30 sek.
ParHev og Hils h/v, 2 x 20 sek.
ParDans, 3 x 20 sek.
ParBær, aktivere bærer, bytte t/r

Individuelle øvelser. Rask – Raskere – Raskest!

3 x 10 sek innsats: Vertikal Sax, Roing og Dynamisk Planke
3 x 10 sek innsats: RyggHev, HofteHev og ArmHev

Dessert: Utforkjører, 90 gr., dynamisk vektoverføring høyre/midt/venstre. Vi står til det er slutt.

Husk GUL vest med navn, fornyelse kan være på sin plass. Det er tid for lette hansker, tynn lue eller pannebånd. Klær etter vær. Superundertøy løser mye når kulda setter inn. Riktig skotøy!
Alle – unge og voksne – må få registrert seg, navn epost og mobil. Ekstra honnør til ungdommene Frøya, Sofia, Elvira og Sofie som ikke ser ut til å gi seg uten viljekamp!

HIT har offisielt fri i Høstferien/Uke 40. Laget setter allikevel opp BONUStrening på Tirsdag 1. oktober fra 19.30-20.30! Følg Laget i ditt hjerte på Nettsiden, Facebook og Instagram!

Høstferiehilsen fra Einar og Espen

HARDtrening på Tirsdag 24. september 2019

33 hardhauser tok seg elegant gjennom pyramideintervall og uttømmende styrke!

Mørke høstkvelder kan brukes til så mangt. Noen fortrekker å sitte innendørs med tente lys og noe godt å spise og drikke, mens andre yter og nyter høsten ute. Pyramideintervall med dragene 4-3-2-1-2-3-4 sto på kveldens program, og det la godt tilrette for både høy fart og puls. Vi startet på friidrettsbanen, løp gjennom Tufteparken og rundt ballbingen, før vi returnerte på gresset og kom inn på friidrettsbanen på nytt.

Kveldens styrkeprogram er i ferd med å bli en aldri så liten klassiker. Uttømmende styrkeprogram satt sammen av Albertine, med øvelser for rygg (6 x 30), mage (6 x 25/5), hoftehev (6 x 30), bein (6×30) og pushups (6×20/10). Temmelig beinhard styrke. Men som Olav Duun skrev: «Da først veit du at du er til, kar, når du ikkje står det ut lenger, og enda må.» Dette gjelder selvsagt for kvinnene også.

Signe hadde med seg Lina som gjennomførte kveldens økt med stil. Også Sofie, Frøya, Elvira og Jonathan var tilbake for ny økt, og det setter vi pris på.

Takk for herlig innsats.

Treningshilsen fra Espen og Einar