VIKTIG melding – Dagsmarsjen 2019 AVLYST!

HIT styret beklager å måtte melde at det ikke lenger er mange nok påmeldt til å gjennomføre Dagsmarsjen 2019 etter flytting av arrangementet fra søn. 18 til søn. 25 aug.

Mangel på dagslys gir ikke Laget flere muligheter for en tilfredsstillende gjennomføring. Det legges inntil videre ikke planer for gjennomføring av Turmarsjer, Dagsmarsj og Damemarsj i 2020.

Laget vil i 2. halvår 2019 rette all innsats inn mot å sikre et tilstrekkelig antall HIT-medlemmer slik at kjerneaktivitetene HARDtrening på Tirsdag og Torsdag, DAMEtrening på Lørdag og ROLIG LANGløp på Søndag kan opprettholdes.

Mvh Styret i HIT

Styret i HIT ber om hjelp til å få ungdom med på Laget!

Uten fornyelse og tilvekst av nye medlemmer vil Laget ikke ha livets rett på sikt. Rekruttering vet vi er utfordrende av flere årsaker, samtidig som vi balanserer rundt kritisk masse for nødvendig gruppedynamikk. Sårbarheten øker når flere faste medlemmer er ute med skader og sykdom. Styret har derfor besluttet å fokusere tid og ressurser på bedre oppfølging av tidligere og eksisterende medlemmer, og å være selektiv i å nå potensielt nye medlemmer som ungdom.

Har du vilje nok er du gammel nok!

Laget har hatt bare positive erfaringer med gjesteopptredener av ungdom. HIT ønsker at viljesterk ungdom melder seg inn i HIT, og styret er av den oppfatning at spørsmålet om alder regulerer seg selv. Et bredt aldersspenn tilfører mye energi og dynamikk, og bidrar til å løfte verdien og effekten av treningsarbeidet. Ungdom med nok vilje er velkommen til å prøve HIT gratis ut måneden, og ved eventuell innmelding i Laget vil treningsavgiften være på 50% for alle medlemmer under 20 år.

Vi oppfordrer våre medlemmer og følgere til å dele og invitere. Hver lagdel teller!

Hilsen styret i HIT

HARDtrening på Tirsdag 20. august 2019

Med 30 deltakere ble det god stemning i Aall-løypa. I august har vi kjørt både 7 x 2 minutter og 6 x 3 minutter i Aall-løypa. Og da var det naturlig å følge opp med 5 x 4 minutter. Med en slik økt holder vi oss godt innenfor det ekspertene mener er effektive intervalløkter, og vi får 20 gode minutter pust og høy puls.

På styrkedelen videreførte vi et sett med kombinasjonsøvelser som vi har kjørt noen ganger i august. Litt variasjon på enkeltøvelser, men hovedtrekkene var det samme. Og når øvelsene gjentas, så blir vi både bedre på utførelse og sterkere. Settet besto av 5 kombinasjoner på 3 minutter hver; Rygg med diverse plankevarsjoner (6×30), magevariasjoner (6×25/5), push-ups (20/10), bein (6×30 sek) og hoftehev (4×30+4×15).

Tor-Åge hadde sin første økt med HIT og klarte seg godt og tok seg godt ut, på alle måter. Carolina også tilbake for nok en økt, det samme var Øyvind B., Bjørn L., Øyvind H. og Kim. Bra for Laget! Hyggelig at de aller fleste nå er tilbake fra ferie. Og etter ferie kommer gjerne erkjennelsen av at trening er ferskvare.

Velkommen til ny økt på torsdag.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 15. august 2019

19 strandarbeidere var godt skodd for frisk innsats i Hestesund!

Flere var merkbart støle etter økta på Tirsdag. Øvelser, sammensetning og varighet traff som planlagt. I kveld ble det løpt 2-4-2 i to omganger, totalt 16 minutter i en 250 meter lang rundløype. Innlagte retningsendringer mellom dragene, samt innlagte øvelser på stranda under 4-dragene. Mellom løp ventet 2 styrkebolker, samt 1 etter retur til Idrettsanlegget.

Vi er svært tilfreds med nivået hos medlemmene etter ferien. Ikke så fornøyd er Laget med at 6-7 HITere er ute samtidig med sykdom/skader. For å bidra til fornyelse og tilvekst vil Laget minne om at treningsinteressert ungdom alltid er velkommen på HIT-økter. Har du vilje og mot nok, da er du gammel nok. Carolina og Albertine var med i kveld, og begge gjennomførte økta med stil. Tidligere har også Leonard, Gabriella og Lewis mfl. forsøkt seg med hell. Ta dem med ut!

Laget minner om at Dagsmarsjen 2019 er flyttet fra søndag 18. til søndag 25. august!

HIT-hilsen fra Einar og Espen

VIKTIG melding – Dagsmarsjen 2019!

AVLYST

For at marsjen skal oppnå sitt hovedmål er det som kjent viktig å spille på Lag med værgudene (Yr og Storm). Laget har derfor besluttet å IKKE gjennomføre Dagsmarsjen førstkommende søndag 18. august. Beslutningen kan ikke utsettes ytterligere. Årsaken er været meldt og situasjonen i terrenget.

NY DATO

Marsjen planlegges nå gjennomført søndag 25. august med endelig beslutning om gjennomføring senest innen torsdag 22. august kl. 22. Er du påmeldt men forhindret fra å delta den 25. ber vi om at du gir beskjed på hitrening@gmail.com.

«Det går så lenge og så langt det går. Og så litt til. Vi gir oss ikke før vi må».

Hilsen Styret i HIT

HARDtrening på Tirsdag 13. august 2019

28 deltakere fikk servert en kombinasjonsrett av en treningsøkt!

Det hele startet med en tour i Gjøs løypa, en litt røff løype som er under etablering. Ut i fra navnet skulle man kanskje tro at det var Gjøs som var anleggsansvarlig, men igjen er det Aall med store og små bidragsytere som går i bresjen og får utløp for skapertrang og virkelyst. Et hyggelig gjensyn for de av deltakerne som var med da området ble benyttet i LAGETS første to til tre år.

Første rett var løpsintervall med 10 x 1,5 minutter med 30 sekunders pause. Dobbelt så lange drag som 45/15, men likevel en økt for fart og spenning. Det ble løpt på gress, grus, jord og tartan i og rundt friidrettsanlegget, og det ble løpt fort.

Rett nummer to var et intensivt styrkeprogram. Fire tre minutters bolker med variasjoner av planke, mage, hoftehev og pushups. Her fikk vi god tilbakemelding fra enkelte deltakere om at øvelsene hadde den ønskede effekt, spesielt på magemusklene.

Siste rett var intervalløp med innlagt styrke. 4-3-3 minutters intervall med henholdsvis et minutt og et halvt minutts pause. Styrkeøvelsene var for beina med squats med hopp, knebøy og utfall – åtte av hver.

Med et kraftig brøl satte vi punktum for en herlig aften.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 8. august 2019

27 stilte opp for Laget, seg og sitt på HIT-økt nummer 922!

Etter 15 min oppvarming med lett løp og styrke bar det rakt inn i den nypreparerte Aall-løypa for halvårets første 12 min HIT-test (TEST 6. juni og TEST 16. mai): Beveg deg så langt viljestyrken og yteevne tillater på 12 min, helst lengre enn sist. En smak av juli i august.

Du konkurrerer mot deg selv og tidligere testresultater – med god drahjelp fra de andre på Laget. Testen gir en god nok indikasjon på status for augustkroppen 2019, en nyttig referanse når vi nærmer oss inngangen til årets første høstmåned med fokus på helårskroppen i 2020.

Etter felles oppvarming og TESTløp gikk Laget løs på styrkestasjonstrening i 3 grupper på Ø-Bane. 2 øvelser per stasjon, hver med 2 x 30 sek innsatsperiode før forflytning til neste stasjon:

  1. BeinOpptrekk + SpenstHopp + BeinOpptrekk + SpenstHopp
  2. RyggHev + HofteHev (A) + RyggHev + HofteHev (B)
  3. NorskAmerikaner + Vertikal SaXing + NorskAmerikaner + Vertikal SaXing

Da var tiden inne for hurtigløp med fartspådrag i banens lengderetning. Gradvis økning frem mot midtlinjen, deretter 90% frem mot grunnlinjen. Øvelsen gjentok seg 4 ganger.

Kjent parøvelse, 4 x 30 sek med «Crunch & Punch Left and Right». Kveldens dessert besto av Salamander inn fra sidelinjen på tvers av banen. Tilbake til sidelinjen for 2 HareHopp frem og 1 HareHopp tilbake på tvers av banen. Heftig og begeistret til siste slutt.

Gratulerer med innsatsen og dagens rekkevidde til alle og enhver, og til nykommerne Gabriella og Ingrid især (som begge strakk strikken og klarte seg helt utmerket!). Minner om påmelding til Dagsmarsjen 2019: 14 timer, 55 kilometer, 7 topper og 2000 høydemeter. Uforglemmelig.

Del og inviter, vi blir gjerne Fler!

Augusthilsen fra Einar og Espen

HARDtrening på Tirsdag 6. august 2019

21 deltakere på andre økt i august tyder på at ferien er over for de fleste.

Men det er fortsatt plass til flere, da det gir bedre dynamikk, effekt og steming på øktene. Kveldens program besto av 6 x 3 minutters intervallløp i Aall-løypa med 1 minutts pause. Dette ble etterfulgt av en reprise av forrige ukes økt med uttømmende styrke med impulser fra treningshotellet på Rhodos. Planke (6 varianter, 30 sek arbeid, 3 minutter), mage (6 varianter, 25 sek arbeid / 5 hvile, 3 minutter); push-up (6 varianter, 20/10, 3 minutter), hoftehev (4 varianter, 30+15 sek arbeid, 3 minutter), bein (6 varianter, 30 sek arbeid, 3 minutter).

HIT minner om en HARD Dagsmarsj 18. august 2019. Det er plasser ledig og det er bare å bestemme seg for å gå.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 1. august 2019

Første HARDtreningsøkt etter sommerferien lot seg inspirere av de hoppende delfinene i fjorden rundt Nesøya. Det ble med andre ord litt hopp og sprett, samt en god dose utholdenhetstrening. Etter en oppvarming i Aall-løypa ble det 7 x 2 minutters drag med 1 minutts pause. Deretter en solid bolk med uttømmende styrke med impulser fra treningshotell på Rhodos: planke (6 varianter, 30 sek arbeid, 3 minutter), mage (6 varianter, 25 sek arbeid / 5 hvile, 3 minutter); push-up (6 varianter, 20/10, 3 minutter), hoftehev (4 varianter, 30+15 sek arbeid, 3 minutter), bein (6 varianter, 30 sek arbeid, 3 minutter).

Helt til slutt ble det 5 x 45/15 løp. Og med det fikk de 8 deltakerne blåst ut eventuell sommerslapphet eller annen grums i systemet, og er dermed klare for nye HARDE økter neste uke.

Treningshilsen fra Espen og Leonard

GOD SOMMER!

Laget og Styret i HIT ønsker alle medlemmer og følgesvenner en riktig god sommer.

Takk for følget gjennom 1. halvår. Etter aktiv pause i juli følger august med HARDtrening, DAMEtrening. LANGløp, TURmarsj og En HARD Dagsmarsj.

Vi ser frem mot å se DEG igjen, gjerne med en venn. Vær en god LAGspiller og DEL oss gjerne, hver LAGdel teller like mye 💛

Hilsen LAGledelsen ved Einar, Kine og Espen