HARDtrening på Torsdag 21. oktober 2021

23 stilte opp for å bygge videre på helårskroppen, lagvis og gradvis!

10 min oppvarming før seksjoner med variasjoner av løp/styrke kombinasjoner.

Seksjon 1
4-kant variasjonsløp rundt B-bingen: 1/4 Baklengs & Sidelengs + 1/4 Løft & Spark + 1/4 Hoftevri h & v + 1/4 Kort & Langløp). 2 x 2 min m/ R-endring. S-løp på L-sidene, pust/puls ned på K-sidene. 2 x 2 min m/ R-endring.
Seksjon 2
Hinderløp over gress og tartan: 8 min løp, 8 reps v/ passering styrkezone:
1) BjørneKrabb, 2) HareHopp og 3) SalaMander.
Seksjon 3
Att & fram er dobbel lengde: Stigende løpslengde, synkende ant. 8-6-4-2 = 20 reps. av:
1) Norsk-Amerikaner, 2) Spensthopp og 3) Armhevinger. Knebøy ved retur.
Seksjon 4
Styrkesirkel på grus: Walk-All-Over-You (Steg over Kropp), Spensthopp, Vertikal Sax og Hoftehev Skrå/Rett. Løp på kommando.
Seksjon 5
Dessert: 30 Felles SpenstHopp! Fordelaktige bakdeler krever sitt.

Avslutning i ÅPEN sirkel! Godt gjort, bra gjennomført. Litt bedre, hver gang. «Rygglidelser er anslått å koste samfunnet totalt 13-15 milliarder årlig, og er dermed det helseproblemet som koster aller mest

Foredrag med Olaf Tufte i Asker Kulturhus: «Lidenskap, struktur og selvdisiplin. Bli bedre, for deg selv og de rundt deg».

HIT-hilsen fra Einar & Espen

❤️ for Lag & FolkBesøk www.hitrening.no. Følg HARD Intensiv Trening på FB

HARDtrening på Tirsdag 19. oktober 2021

28 hardhauser lot seg ikke stoppe av vinterens første snø!

Riktignok hadde det meste forsvunnet, men vått og mørkt var det med yr i lufta. Og da er det fort gjort å bli litt yr, noe flere ga uttrykk for at de ble. For hva er vel bedre enn å dra i samlet flokk til Brønnøya og løpe 5 seige og herlige 4 minuttersdrag? Sterk innsats av alle, både veteraner, voksne og ungdommen.

Tilbake på idrettsanlegget ble det en styrkeøkt tilpasset de våte forholdene. Vi holdt oss ved autovernet ved parkeringsplassen barnehagen og der ble følgende øvelser kjørt med 4 x 30 sekunders arbeidsinnsats:

  • Push-ups og dips
  • Knebøy med tåhev og squat med hopp
  • Foundation training med good morning
  • Utfall fremover og bakover
  • Foundation training i utfallsposisjon

Og med det var 60 effektive minutter med trening utendørs gjennomført.

Takk for innsatsen og den gode stemingen dere bidrar med.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

DAMEtrening på Lørdag 16. oktober 2021

13 fra DAMElaget stilte opp for en serie opp og nedturer på Hvamodden!

DAMElaget har funnet sin favoritt. Laget av vært rundtomkring på flere fine steder på øya, men dagens lokasjon er definitivt DAMEns favoritt. I fint driv går turen først ned til sandstranden innerst i vestre vei ved de fine strandhusene. Der høres bølgeskvulp, måkeskrik og utsikten til Brønnøya og Oslofjorden er som et vakkert maleri. At det svir i lår og rompe etter flere runder knebøy i ulike varianter merkes knapt 🙂

Lett på fot og i riktig mentalt fokus søker DAMEne mer ro og styrke ytterst på bryggekanten. Push- og situps går som en drøm.  Videre til » Det Gule Huset» for fart og fræs i motbakke! Pyramideintervaller på til sammen 7 drag – fra 1 minutt opp til 4 og ned igjen. DAMEne er på plass og gir full gass.

Avslutningfæst med styrke i solfylte hage. Lett servering i form av bulgarsk utfall, dips, og diverse før DAMEne i kjent stil avrundet det hele med et LAGbilde, smil og jubel/brøl 😀

Takk for OPPmøte og tOPP innsats! Utelivet nytes i fulle drag.

Treningshilsen fra Kine og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Torsdag 14. oktober 2021

19 fikk brynt seg på en god gammeldags «NMT-økt»!

Oppvarming med gjennomløpning av trasè og gjennomgang av innlagte øvelser og hinder (under Tufte app, opp GRANITTtrapp og over BINGEkant). Deretter gikk Laget rett løs på 3 x 8 min løp m/ 2 innlagte styrkeøvelser i hinderløypa à 8 rep – 2 min. pause. Uten å blunke! Bytte av øvelser for hvert 8-drag: (1) SpenstHOPP + SALAmander, (2) ARMhev + UTfall og (3) RYGGdiagonal + HAREhopp. Fokus på jevn disponering, tilpasse fart og frekvens/utslag på øvelsene.

Økta ble avsluttet med 3 PARøvelser à 4 x 30 sek./30 sek pause: (1) RYGGskyv & RYGGtrekk, (2) Krum & Slå og (3) BEINkast. 2 PARøvelser à 2 x 30 sek./30 sek pause: (4) KNEbøy m ROTasjon og grep og (5) Hev Klapp & Push Klask. For de innfødte.

Avslutning i SLUTTET SIRKEL! Fakler og 3 x Hurra for Niklas, som virkelig vet hvor og hvordan en B-dag skal feires! Snipp, snapp, snute – så var 60. min. med fysisk aktivitet ute, ute!

Minner om DAMEtrening på Lørdag m/ Kine S. fra 0930-1030 (PÅmelding via FB arr./SKAL) med mulighet for påfølgende KALDTbad & VARMTbål fra 11-13.

Sjekk nytt MEDLEMStilbud! Litt NMT Historikk!

NMT-hilsen fra Einar & Espen

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Treningsavgift oktober 2021

Om registrering og påmelding

1/1 HIT
6 HIT-økter x kr. 100 = totalt kr. 600 for HIT oktober 2021. Andre fra samme husholdning får 1/1 medlemskap til 50% rabatt / kr. 300. Medlem mottar Vipps eFaktura (mobil/nettbank),

1/2 HIT
Fritt valg av hvilke økter. Fast Pris kr. 500 per måned. Medlem mottar Vipps eFaktura (mobil/nettbank).

NB! Ungdom < 20 år = Kr. 50 per HIT-økt. Vipps direkte til #129718 (HIT).

Om priser og medlemskap

VIKTIG!
Meld endringer i medlemsstaus (utmelding, mobil og e-post) til hitrening@gmail.com

HIT medlemsservice

HARDtrening på Tirsdag 12. oktober 2021

36 løp 6 3 minuttere og uttømmende styrke med 6 30 sekundere!

Flotte treningsforhold i kjølig høstvær. Nyklipt gressplen ble arenaen for løpsintervaller, og alltid «nyklipte» kunstgressbanen ble arena for styrke. Løp i mørke og uttømmende styrke i flomlyset. Variert øvelsesutvalg:

  1. 6 x 30: Ryggcrawl / Planke tap / Planke med sidevri
  2. 6 x 30: Squat med hopp / Knebøy med tåhev / Knebøy med sideveis bevegelse
  3. 6 x 20 / 10: Pushup diamant / Skulder touch / Smal / Rotasjon / Vanlig / Sideflytt
  4. 6 x 25 / 5: Roing / Beinløft / Crunch
  5. 6 x 30: Skøytehopp / Hoftehev / Utfall

Og helt til slutt 2 2 minuttere med kombinasjon av løp og styrke. Neste som i gamle dager med NMT. Det er lov å mimre.

Takk for herlig innsats. Vi ses.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Medlemstilbud

GRIT nation tilbyr HARD Intensiv Trening sine medlemmer 10% rabatt på kvalitetsprodukter i sin nettbutikk:

Besøk oss på www.grit-nation.com
Rabattkode: HIT2021

GRIT nation har agentur på merkene UGLOW Sport, handful, TIFOSI Optics og Mudroom Backpacks.

Om ønskelig kan produkter leveres «på økta» istedenfor å sende i posten.
Ta gjerne kontakt om det er spørsmål eller behov for ytterligere informasjon.

Eirin Liseth Ekeberg
+47 90 60 75 90
eirin@grit-nation.com

Lite av mye. Mest trening. Ute hele året. For folk flest.

Fortsatt ingen vegger. Eller tak. Ingen skuffer. Eller skap. Ingen garderobe. Ingen bad. Ingen luktfjerner. Ingen magasiner. Ingen frokostbuffet. Ingen skotrekk. Ingen kroppsanalyse. Ingen dispenser. Ingen butikk. Ingen tyverisikring. Ingen klippekort. Ingen sesongkort. Ingen årskort. Ingen gebyrer. Ingen fulle timer. Ingen legeerklæring. Ingen kontrakter. Ingen bindingstid. Ingen innmeldingsavgift. Ingen kontorer. Ingen eiere. Ingen brannøvelse. Ingen ventilasjon. Ingen rengjøring. Ingen heis. Ingen peis. Ingen apparater. Ingen apparatkø. Ingen vektklubb. Ingen bonusprogram. Ingen resepsjon. Ingen husleie. Ingen ansatte. Ingen barnepass. Ingen strøm. Ingen kjøleskap. Ingen termostat. Ingen dusj. Ingen badstue. Ingen i ustand. Ingen inkasso. Ingen sittegrupper. Ingen musikk. Ingen TV. Ingen vervekonkurranser. Ingen mopp. Ingen sal. Ingen matter. Ingen stropper. Ingen baller. Ingen p-lapp. Eller ballonger. Lite av mye. Mest HARDtrening, DAMEtrening, Rolig LANGløp og TURmarsj – ute hele året. 

❤️  for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.no. Følg HARD Intensiv Trening / HIT på Facebook.

10606524_686915441385964_5367697229441279631_n

Skal, skal ikke? Bestem deg.

Sitter stille inne og lurer på om du klarer å ta deg godt ut med HARD Intensiv Trening?

Om du er «kvalifisert» til å delta, at du først må begynne å trene før du kan begynne å trene? Om det rett og slett kan bli litt for HARDT, at moderat trening nok hadde passet deg bedre? Sekundene, minuttene, timene, dagene, ukene, månedene og årene går, dine spørsmål består. Ung/gammel, trent/utrent, kvinne/mann/, elite/mosjonist, tykk/tynn, høy/lav, bred/smal – alle er velkommen til en utendørs kveldsøkt med HIT. Det gir en god dose frisk luft, styrker hjertet og lungene, muskler og sener, ledd og brusk – og brenner kalorier mer enn noe annet. Du kan risikere å komme på offensiven. Og som vi sier: «Klarer du oppvarmingen, klarer du økta!».

For å oppleve stemningen og energioverføring ute med Laget må du nesten bestemme deg for å våge å være der. Sammen med de andre. Det blir liksom ikke helt det samme stille foran skjermen. Hvorfor gule vester? (1) Sikkerhet. Vi er mange, vi trener på alle årets tider, og vi forflytter oss – også i mørketiden. (2) Kommunikasjon. Ditt navn på vesten for din del, for instruktørene sin del og for de andre deltakerne sin del. (3) Uniformering. Vesten avklare roller, nøytralisere variasjoner og distraksjoner. Rød = Instruktører og Gul = Deltaker/medlem.

Du kan få trene hardt nok med oss. Hardhetsgraden bestemmer du mest selv. Vi har forskning og erfaring i ryggen når vi sier at HIT gir resultater om du øver jevnt og trutt. Som alt annet må du øve for å bli god på noe. Vi øver fast 2 dager i uken, hele året. Det hjelper en god del, på veldig mye. For å få det til må du først bestemme deg, og deretter gi evnen tid nok til å innhente viljen. Tren lenge nok utendørs til alle årstider så får du det uansett bedre på flere måter.

LAGhilsen fra HIT

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

IMG_8967

BONUStrening på Lørdag 9. oktober 2021

Laget på 11 gjennomførte funksjonell og effektiv utendørstreningen – for folk flest!

HIT-økt # 1069. Sol OPP kl. 07.42, Sol NED kl. 18.26 – Dagslengde 10 t og 43 min. Oppvarming i Aall-løypa (500 m RundLøype) hvor gult er kult, og du hører skogens ro.

Forhøyet pust & puls etter mobiliseringsøvelser ved AutoVern: Dips m rette ben/hæl + A-hevninger m ben/hender på F-kant + 3+1 LEGGhopp mot f.kant. Deretter; Løp 2 x 6 min, 1 min aktiv pause. Retningsendring. Forventning om retur til utgangspunktet! Alle returnerte.

Norges Beste LøpeLøype er – med unntak av DAMEtrening på Lørdag (0930-1030) – mørklagt og utilgjengelig frem til april 2022! Så; med BONUStrening i HØSTferien på en Lørdag formiddag var det bare å utnytte muligheten: Årets siste HIT-Cooper Test! Løp så langt viljen og evnen tar deg på 12 min. Tell antall FULLførte runder og FULLførte 1/4-deler (125 m, 250 m, 375 m og 500 m). Personlig MÅL: (1) Våge mer, (2), Smile bredt og (3) Vise vilje til å gjennomføre etter evne (> her finner du Forrige HIT-Cooper Test <).

Din argeste konkurrent er alltid DEG og DINE tidligere resultater. Verste som kan skje? At du IKKE løper så fort og så langt som du hadde håpet. Er det personlig KRISE? Nei. Hva er det å gjøre med det? Fortsett å øve evnen, og gjøre nye forsøk! Som i dag. Hvordan presterte du mot dine tidligere resultater, foran eller bak? Nærmer du deg noen av de andre? Har vi utvikling i retning av økt rekkevidde?

Beste Praksis i Laget: Damer 5 FULLførte runder, Herrer: 5 FULLførte runder og 1/4 runde (nesten 2/4, eller 5 og 1/2 runde – men nei, det mangler fortsatt 4-5 meter …). I dag var Elisabeth G. svært nær å FULLføre 4 HELE runder og 2/4, men: 4 1/4! Solid prestasjon, verdt turen fra Lier.

Etter oppvarming og HIT-Cooper Test avsluttet vi BONUStreningen med styrkeøvelser utført 20 sek/10 sek p. – 20 sek pause mellom settene:

1. Høye Kneløft + Spark deg selv bak
2. SpenstHopp + SkøyteHopp
3. Russin Twist + Roing
4. V-Sax + H-Sax

Dessert: 30 (!) Felles SPENSThopp. Og sånn ble det. Også for Alexander (13 / Lier Fotball), som klarte seg utmerket på sin første HIT-økt i følge med mor Elisabeth (FrontRunner).

Etter BONUSøkta våget Eirin, Sigrid, Nils og Einar + Hilde seg til L-stranda på H-odden for KALDTbad & VARMTbål. Benyttet anledning til å feire Eirin på overtid, aldri for sent om man bare feirer i tide (og utide).

Oppstart etter HØStferien av DAMEtrening på Lørdag 16. oktober fra 9.30-10.30 med Kine S. DAMElaget må utvikles videre, så Inviter med og Del med 1 eller 100 venninner du unner å ta seg ekstra godt ut!

BONUShilsen fra Einar

❤️ for Lag & Folk 
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook