DAMEtrening på Lørdag 23. mai 2020

23 stilte opp for Laget og C19 tilpasset DAMEtrening!

13 grader og overskyet. SolOPPgang kl. 04.22 og SolNEdgang kl. 22.07 gir oss 17 t og 45 min. med Dagslys. Tiden er inne, for å være ute! Fysisk aktiv hele året, utendørs.

Henda i været for damer som liker å trene ute hele året i alt slags vær! Det finnes ingen bedre måte å starte lørdagen på enn sammen med denne gjengen friskuser som lett lar seg lede gjennom løpeintervall i Aall- løypa og styrke fra topp til tå. 

I dag ble det servert en variert økt, alt for enhver DAMEsmak. Etter lett oppvarming ble det vekselsvis kjørt 2 og 4 min. drag, totalt 5 til sammen. Etterpå tok DAMElaget seg ned til øvre kunstgress og fortsatt effektivt videre med løpedrag inkludert pit-stop med styrkeøvelser. Smaken er som baken, delt i to – men er det noe vi damene liker så er det styrke for rompe, lår og mage. Avsluttet derfor med en lett dessert av dette før i vi i covid-19 vennlig sirkel takket for oppmøte og innsats.

Regnet uteble, det ble varmt! Det gjorde derimot ikke Irene og Line, velkommen med på DAMElaget – og, vi håper å se dere igjen neste lørdag 🙂 Kudos også til Edith, Guri, Ragna og Wenche som fant veien ut hit også denne lørdagen!

DAMENE tok seg ut til økta, de tok seg godt ut på økta – og de tok seg om mulig enda litt bedre ut etter økta enn da de kom. Best å ta seg ut – ute! Vipps Kr. 125 til #129718 / HARD Intensiv Trening. Kontakt hitrening@gmail.com om du har spørsmål til HIT.

DAMElaget teller nå 101 damer! Men; mye står også på Din HJELP med å DELE og INVITERE til øktene. Størst, best og billigst! DAMEtrening er for ALLE som vil; du yter etter egen vilje & evne.

LAGhilsen fra Kine (HI) og Einar (HJI)
Besøk www.hitrening.no. Følg HARD Intensiv Trening / HIT på Facebook!

Treningsavgift mai 2020

Aktive HIT-medlemmer vil om kort tid motta Vipps eFaktura spesifisert som 5 HIT-økter x kr. 100,- = totalt kr. 500 (1/1 HIT) ELLER kr. 500 (1/2 HIT, fast månedspris) for mai 2020*.

Etter 3 gjennomførte HIT-økter ble allikevel HELE treningsavgiften for mars refundert.
*Noen valgte tilbakebetaling, andre reduksjon av fremtidig treningsavgift (mai/juni).

NB! Laget har oppdaterte priser og vilkår.

Mottar ikke faktura? Aktiver din Vipps eFaktura ved å åpne Vipps, klikk deretter Profil > Regninger og efaktura. Her kan du aktivere «Vis regninger i Vipps» og «Alltid Vipps eFaktura».

Mottar faktura men kan/ønsker IKKE å trene med HIT? Send en kortfattet og gjerne ubegrunnet UTmelding til hitrening@gmail.com så unngår du betalingspåminnelser.

HIT medlemsservice

HARDtrening på Tirsdag 19. mai 2020

Arrangementet «HIT-økt nr 985» med 37 påmeldte fordelt på 2 treningsgrupper var en C19-tilpasset kombinasjonsøkt med vekselsvis Løp og Styrke! Caramba!

LAGET tar koronasituasjonen og sikkerhet på alvor, og tydelig merking gjorde det enkelt for deltakerne å finne sin egen trygge bås. Antall påmeldte gjorde det nødvendig å dele arrangementet i 2 grupper som vekslet mellom løp (4 x 4 min.) og styrke (4 x 4 min.), totalt 8 x 4 min. arbeidsinnsats. I styrkeprogrammet var det 4 øvelser pr sett og 30 sek. arbeidsinnsats pr. øvelse:

(1) push-up kne til albue, rygghev, amerikaner, russian twist
(2) utfall, planke med beinløft, squat med hopp, mage med løft
(3) planke tap, roing, mountain climber, knebøy med tåhev
(4) push-up med rotasjon, sideplanke, skrå utfall, mage med løft og senking av bein

2 nye deltakere, Oscar (sønn til Ninni) og Jens Petter (rekruttert av Åsa), som begge tok frem innsats «langt over landsgjennomsnittet» – flott mestring av økta! Torsdag er Kr.Himmelfartsdag og dermed ingen trening. Minner samtidig om at det er åpent for påmelding til arrangementene «DAMEtrening på Lørdag» 23. mai og «LANGløp på Håøya» søndag 31. mai. Noter deg også planlagt TURmarsj på Søndag 14. juni – en saftig runde i skog og mark.

Vi ses neste uke for mer HARDtrening på Tirsdag 26. mai!

Treningshilsen fra Espen og Einar

Besøk www.hitrening.no. Følg HARD Intensiv Trening på Facebook / Instagram

STRAKStiltak! Endringer i priser og vilkår:

  • Laget starter opp med C-19 tilpasset Gruppe-arrangement max 40/2×20
  • Nye prøvemedlemmer trener Gratis kalendermåneden de starter.
  • HIT medlemskap 1/1 eller 1/2 = Vipps eFaktura per måned (forskuddsvis).
  • HIT Medlemskap = HARDtrening på Tirsdag og/eller HARDtrening på Torsdag.
  • HIT 1/1 = Kr. 100 per HIT-økt. Andre i husholdningen (over 18 år) = 50% rabatt.
  • Beløp Vipps eFaktura = Kr. 100 eller Kr. 50 x antall (varierer) HIT-økter per måned.
  • NYHET! 1/2 HIT = Fast månedspris Kr. 500. Tren 1 HIT-økt per uke, fritt valg.
  • Ungdom under 18 år, halv pris = Kr. 50 per HIT-økt. Vipps til #129718 (HIT).
  • DAMEtrening, TURmarsj og LANGløp = Kr. 125 per økt. Vipps til #129718 (HIT).
  • DAMEmarsj og DAGSmarsj = Kr. XYZ (spesial/prosjektpris) for Voksen og Ungdom.
  • DAMEtrening, LANGløp, TURmarsj, DAMEmarsj og DAGSmarsj = Åpent for ALLE!
  • Meld endringer i medlemsstaus (utmelding, mobil, epost ol.) til hitrening@gmail.com
  • Riktig og rettidig betaling sikrer effektiv admin. og nødvendig likviditet.
  • Vilkår for trening med HIT (Medlemskap = Aksept)
  • Retningslinjer for smittevern relatert til covid-19 og trening med HIT
Styret i HIT

DAMEtrening på Lørdag 16. mai 2020

24 feststemte varmet opp til Norges store festdag!

Det var en feststemt gjeng som dagen før dagen hadde bestemt seg for friske pyramideintervaller og styrke fra topp til tå på gressbanen. Det ble hett nok!

Når man ikke kan danse på bordene eller gå i tog kan man derimot løpe så fort man bare kan i Aall`en; en Corona-vennlig LØPEløype med gode muligheter for å holde avstand og med trygge forbiløpningsmuligheter.

Damene ligger aldri på latsiden og synes åpenbart det er gøy med pyramideintervall. Vi startet på 1 minutt, økte på med ett minutt per drag til vi kom til toppen av pyramiden på 4 minutt, for og så jobbe oss ned igjen til 1 minutt. Med smil om munnen og hestehalene til værs suste de elegant forbi to meget imponerte HIT-instruktører.

Som vanlig har vi ingen tid og miste, så etter en effektiv forflytning ned til gressbanen kjørte vi 3 ulike styrke-blokker. Først kjernemuskulatur med ulike varianter av planken. Deretter sete og innside lår, spisset til med en intensiv runde av» forsvarspiller» og spensthopp. Damene avrundet selvsagt på topp med 40 sekunder Norsk-amerikaner! 

Er det fest så er det fest, det skal kjennes dagen derpå! Vi kunne i tillegg ønske velkommen til 3 nye (Ellen, Guri og Ragna) festdeltagere som vi håper å se igjen allerede neste lørdag 🙂

Hilsen Kine og Einar

HARDtrening på Torsdag 14. mai 2020

24 stilte opp for seg, Laget og HARDtrening under ledelse av Øyvind Buer!

Øyvind har ikke fått klengenavnet «Innovatøren» uten grunn! Som på Tirsdag tok kveldens økt utgangspunkt i å etablere egen «Baseline», og da gjerne med litt drahjelp fra hverandre. Tirsdag var økta vektet mot Styrke (Type 3), i kveld var økta vektet mot Løp (Type 1). Begge øktene vil bli gjentatt før sommeren for å få en indikasjon på utvikling av egen tåleevne og rekkevidde. Vi er trygge på å få se en forskjell hos mange!

Aall-løypa var klargjort og inndelt i 4 «kvarte» soner: 0-125m, 125-250m, 250-375m og 375-500m. Løpeintervaller = 6 x 4 min, 1.30 min pause. Gruppe 1 med Start fra 0/500m og Gruppe 2 med Start fra 250m. Bruk pausen på å gå til nærmest Startpunkt. Kvarte deler markert med flagg, gå frem/tilbake til 250 m eller frem/tilbake til 0/500m for start. Hvor mange kvarte deler klarte du å løpe på hver av de 6 dragene? Det laveste antallet står som tellende resultat! Det er god og jevn disponering av egne krefter som gjelder. Jan Fagerheim løp 4 drag m passering 6 kvarte og 2 drag m passering 7 kvarte. Tallet for Jan blir da 6 kvarte!

Dobbeltspor, enveiskjøring, splitter og løperegler for å sikre tilfredsstillende avstand ble tydelig kommunisert og overholdt. Svært selvdisiplinerte grupper sørget for en trygg avvikling av denne delen av arrangement. Neste del av programmet var styrkeøvelser i båser/p-plassene ved Vendla Bhg. God markering, god avstand. Øvelser tilpasset underlaget. 3 øvelser, 8 runder i 20 sek., 10 sek. p. Igjen, dårligste resultat teller. Jevn disponering av antall repetisjoner. Tirsdag satt fortsatt i hos mange, men solid innsats.

Felles brøl på 2 linjer markerte slutten på HIT-økt nr. 983. Tettere på 1000!

Det jobbes med å finne alt. datoer for gjennomføring av ØYhopping. Meld din interesse (og evt. følgesvenner) i tråden under innlegget på FB-siden til HIT. Indikasjon på antall påvirker planleggingen en god del. Anta lør/søn i slutten av mai/starten på juni.

DAMEmarsj i ny utgave rører også på seg, i en planleggingsfase. Mer om det senere.

HIT har opprettet 6 nye Strava Segmenter i Aall-løypa! Lagte anbefaler Strava Premium med en årsavgift på ca. Kr. 500. Da åpner det seg en ny verden av lek med intervaller.

Ant. Følgere på Facebook/Instagram er satt til 500/100. HIT følger ingen! Èn inaktiv bruker blir slettet for hver ny Følger (justeres månedlig). Dette praktiseres inntil alle Følgere er å anse som aktive. Tilsvarende gjelder for medlemskap i HIT. Med > 100 medlemmer (maksimalt ant. basert på kapasitet og kvalitetskrav) på Laget blir et medlem tatt ut for hvert nytt medlem som meldes inn. Laget ønsker aktive medlemmer og følgere, ikke støttemedlemmer og passive følgere.

Hold deg aktiv, takk for følget – og takk for Laget!

Gradvis ForbedringsHilsen fra Øyvind & Einar

HARDtrening på Tirsdag 12. mai 2020

Samtlige av de 28 fremmøtte var forhåndspåmeldt til «The Twelve Days of Xmas»

En kort oppvarmingsrunde i Aall-løypa, som nå viser seg fra sin aller beste side. Allerede Torsdag skal det løpes intervaller i Norges beste løpeløype. Skogen snakker til Laget på sitt språk.

I kveld var derimot «sletta» valgt som arena for arrangementet, et modifisert program av siste «Buer-spesial»/Type 3 økt (overvekt av styrke) = The Twelve Days of Xmas. Sletta var klargjort på forhånd med en flaggborg nasjonaldagen verdig. Dobbeltspor (løp indre/ytre) og faste plasser/båser for styrkeøvelser. I hver bås, et ark med 12 nummererte øvelser. Oppdrag: Gjør øvelse nr 1 x 1 – løp 2 runder – gjør øvelse nr 2 x 2 og øvelse nr 1 x 1 – løp 2 runder – gjør øvelse nr 3 x 3, øvelse nr 2 x 2 og øvelse nr 1 x 1 – løp 2 runder osv. helt opp til øvelse nr. 12 x 12. Altså: Løp 2 runder mellom hver ny øvelse. Etter hver ny øvelse, gjør alle forutgående øvelser med like mange repetisjoner per øvelse som nr på øvelsen. Avslutning, så mange runder som mulig på 8 minutter: Løp 1 runde – 10 knebøy i båsen – løp 1 runde – 10 utfall i båsen – løp 1 runde – 10 utfall i båsen osv til fløyta går. Sluttet sirkel er inntil videre erstattet med åpen sirkel. Brøl er erstattet med Bølge.

Artig med svært skiftende vær underveis, som under LANGløp på Søndag! «Alt annet en meldt» ser ut til å være det nye nå. Kontraster og variasjon setter Laget pris på. Vær forberedt.

Hyggelig at så mange uttrykker glede av å komme seg ut og i gang med HIT. Tradisjon tro; en hilsen til Åsa N. (rekruttert av Trine T.) som hadde sin første HIT-økt. Hun taklet det godt, var forberedt – og virket til å trives i haggelbygene! Gaute i gang etter skadeavbrekk, bra. Gledelig å observere oppsiktsvekkende god form på mange, men stølhet må nok påregnes likefullt.

Takk for følge, takk for laget! Sees igjen til HIT på Torsdag for en Type 1 økt, overvekt av løp. Minner også om at det blir arrangert DAMEtrening på Lørdag, mulig også LANGløp på Søndag.

SYMPTOMfri hilsen fra Øyvind og Einar

Rolig LANGløp på Søndag

9 Covid-19 tilpassede LANGløpere valgte seg en litt annerledes turopplevelse!

Smittsomt, på en god måte: Skuibakken – Kjaglidalen – Mustadkroken/Niskinnvatnet – Rognlia – Eineåsen – Skuibakken. Flott natur og naturreservat; tur, natur og kultur!

Det ble mye og variert vær underveis, alltid gøy Det bar også litt over stokk og stein, bokstavelig talt. Variert og annerledes måte å bevege seg på. Inspirerer og utfordre.

Thomas (17) satte ny PR i rekkevidde med + 8 terrenggående kilometer. Gøy!
Det ble en rå avslutning opp i tårnet på hoppbakken: 632 trinn rett til himmels.

Takk for følget, takk for Laget!

Hilsen Einar

DAMEtrening på Lørdag 9. mai 2020

Tangering av BESTEnotering for DAMElaget med PANGsolide 28 på HIT-økt nr. 981!

Første økta etter Covid-19 med både mange kjente og mange nye damer! 16 grader og sol. SolOPPgang kl. 04.53 og SolNEdgang kl. 21.34 gir oss 16 t og 41 min. med Dagslys. Lysende utsikter altså, og alt mulig godt i vente om du liker å være fysisk aktiv ute.

Etter mobiliseringsøvelser og en oppvarmingsrunde gikk startskuddet for en Covid-19 tilpasset Aall-løype og 4 x 4 min. LØPEintervaller m/ 1 min. pause. SVÆRT god løpsdisplin blant dame, og kontrollerte forbiløp i toppklasse – og overraskende god form på mange som må ha brukt tiden godt de siste ukene. Smittevern og fysisk aktivitet så trygt og så effektivt som det vel kan få blitt!

Ingen HIT-økt uten styrke! Den offentlige arrangøren HIT tok sine påmeldte (=egenerklæring) deltakere inn i en hel sirkel med hhv. 12+13 i hver halvsirkel og 2-3 m avstand. Bredt øvelsesreportoar for å dekke det meste av kroppen! Uttømmende overkropp m øvelser primært rettet inn mot mage, rygg og bryst. Deretter en saftig bolk med fokus på rumpe, lår og legger (knebøy, utfall 2 varianter og Sumo). M-climber og Rygghev i heftig kombo avrundet det hele.

Effektiv gjennomføring gir rom for dessert og signaturøvelser! Kine & Jane elsker å kombinere MAGEbonanza med RUMPEballer/BAKside lår av jern & metall. Sånn ble det.

Velkommen til alle nye damer, håper vi får gleden av å trene sammen igjen allerede neste lørdag. Til våre «bærebjelker, veivisere og rollemodeller for resten av befolkningen»; TAKK for at dere støtter opp om Laget og bidrar til inkludering og nyrekruttering.

Mye nytt å forholde seg til for både Lag & Folk. Det jobbes hardt for at Laget skal finne løsninger på overgangen og utfordringene som følger av nye forutsetninger, krav og retningslinjer for utendørstrening. Enkelt er det ikke, og endringer/hastetiltak på ulike områder må påregnes for å sikre videre drift. Styret i HIT håper på forståelse for dette.

Vipps på mobil til #129718 (HARD Intensiv Trening) kr. 125,-
Har du spørsmål og Laget og trening, kontakt oss på hitrening@gmail.com.

SMITTEFRI hilsen fra Kine & Einar

Følg HARD Intensiv Trening (HIT) på Facebook og Instagram!

Kine Storholt (HI), Einar Aall (HJI) og Espen Gjøs (Covid-19 Inspektør)