Månedlige arkiver: september 2012

NMT på Torsdag 27. september 2012

10 møtte til første økt, 21 til andre økt. Ein ny mann i dag, Marius, velkomen! Øyvind baud, som vanleg, på nye variantar over kjende tema. Ny runde i barkebakken med løping opp grusbakken, over og ned til fortau, over og ned forbi furua med «slalom-hopp» ned bakken, så løp. 4x4min, eit min pause melllom intervallane. Artig å sjå korleis folk legg opp løpet, nokre går ut med dødsforakt, og fell for eiga øks, andre er kanskje vel forsiktige ut, men kjem etterkvart. Så gjekk turen inn i «spa-avdelinga» med to flotte mage-rygg-runder på 4min kvar. Så kom toppen til slutt med løping., 3×2.5min i stort rektangel med 2xpushups i kvart hjørne, harehopp eine kortsida, utfall andre kortside, løp langsider. Herleg stemning i kveld på begge gruppene, det er stønning, ralling og latter om kvarandre. Smilet er lett å få fram hos alle.

Takk for to fine økter!

-Øyvind og Erlend-

NMT på Tirsdag 25. september 2012

Vått og godt! Få ting kan måle seg med en varm dusj eller bad, etter en solid treningsøkt med NMT i forfriskende høstregn. Den eksklusive følelsen av å få tatt seg skikkelig ut opplevde 14 NMT-deltakere på første økt og 26 på andre økt. 2 nye deltakere ønskes spesielt velkommen til laget. Alle hadde en solid oppvarming før styrkesirkel og pyramideintervall i utvidet 8-tall.

Torsdag er det nye harde tak, men det er det som virker… Øyvind Buer og Erlend Eimhjellen står klar til å ta i mot dere.

Treningshilsen
Carl-Fredrik og Tord-Arve

Nysgjerrig på NMT, men usikker på om det er noe for deg?

Da gjør vi det enkelt for deg og din (e) venn(er)/venninne(r) på førstkommende lørdag. Møt opp ved Klubbhuset til Nesøya Idrettslag lørdag 13. oktober. kl. 10.00 for en helt uforpliktende økt med varighet frem til kl. 11:15! Forutsetningen er at min. 5 personer har meldt seg per e-post innen kl. 12:00 fredag 12. okt. Her legger vi inn tid til spørsmål og svar, og lar deg prøve mange av de kjente øvelsene vi gjør under ordinære NMT-økter. Vårt mål er at du får en bedre forståelse av våre metoder og treningsfilosofi, nok til at du får vurdert om dette er noe for deg å investere tid i. Alle er velkommen til å delta, og alt du har å gjøre er å sende en e-post til info@nmtraining.no for å informere oss om at du kommer (og evt. sammen med hvem). På den måten kan vi også få varslet deg om det IKKE skulle bli tilstrekkelig nok antall påmeldte (evt. kansellering per e-post senest innen fredag kl. 18:00). Kle deg etter været, ikke ta på deg ditt dyreste treningstøy, og møt gjerne i et par terrengløpesko. Ta på deg en gul refleksvest og hansker. Vel møtt med en stor dose godt humør og en porsjon nysgjerrighet!

2 x NMT på Tirsdag 25. september 2012

Tirsdag 25. sept. er det doble NMT økter under ledelse av Tord-Arve Holmedal og Carl-Fredrik Rook. Meld deg på og bestem deg for hva du vil legge igjen av innsats. Om du bestemmer deg for å våge deg ut av komfortsonen og ut i det ukjente en gang eller to underveis, så er vi tilhengere av det. Da vil du tåle mer av det samme, etterhvert. Vær tålmodig, disponer kreftene og sørg for jevn progresjon. Du klarer mer enn du aner!

Foto: Privat

 

NMT på Torsdag 20. september 2012

22+2 på 1. økt og 21+2  på økt nr 2. Camilla hadde komponert ei svært tøff økt til i kveld. Ein enkel forrett med fin oppvarmingsrunde med innlagte øvingar vart servert først. Hovudrett bestod av knallhardt «8-tal» med 4x4min i barkebakken, krabbing eine motbakken, og tempo-auke i andre motbakken, med eit minutt pause mellom kvar 4min. Så bar det rett over Søndre vei til mellomrett med 2x4min styrkesirkel med 4 styrkeøvingar a 30 sek. 1 min. pause mellom kvar 4 min. Desserten baud på 2x2min med salamander, situps, løping og pushups. Etter dette var «måltidet» over, og ingen var særleg lystne på mat med det første.. Imponerande innsats, -alle som ville, fekk tatt ut alt! Ein debutant i dag, ny dame, flott debut!

-Camilla & Erlend-

NMT på Tirsdag 18. september 2012

Fantastisk innsats og ikke minst veldig god disiplin av alle på en ny dobbeløkt (hhv. 23+2 og 24+2 deltakere, jevn og fin fordeling mellom øktene) med en litt annen vri enn vanlig.
En god oppvarming ble avløst av en «megastyrkesirkel» der trening av utholdende funksjonell styrke stod i fokus. 10 ulike styrkeøvelser ble fortløpende kjørt i 20 sekunder, separert av 10 sekunders pauser med bytte av øvelse. (PushUps, RussianTwist, Utfall, Planke opp/ ned fra albue, Rygghev m/ vri, SitUps m/ hoftehev, Spensthopp, Sideplanke, Diagonalstrekk, Sideplanke.) Dette ble kjørt 4 ganger med maks innsats fra første repetisjon.

Økten gikk så over til 3 kortintervaller med styrkeøvelsene halvannen Amerikaner, Roende SitUps og PushUps med klapp. Disse ble kjørt i halvannet minutt med et halvt minutts pause. Imponerende hvor mye fart og eksplosivitet som var igjen etter DEN styrkeøkten! En avsluttende overraskelse med 50 dype knebøy kom alle også gjennom, selv om man skulle tro at det ikke var så mye igjen å hente. Rett og slett imponerende!

Har inntrykk av at mange var veldig fornøyd med innslag av denne type økter. Men det var også noen som ikke likte den like godt. Men da må man tenke på at det er kanskje de øktene man liker dårligst man har mest igjen for! Hvis man kun trener på det man er god på blir man god på nettopp det, og ikke noe annet. Kroppen vil da også venne seg til denne type trening og utbytte fra hver økt blir mindre. Trening handler om å overraske kroppen, gjennomføre varierte øvelser med ulikt intesitetsnivå og ikke minst varighet og kombinasjoner av disse. Det er nettop dette NMT konseptet forsøker å legge til rette for.

Det som uansett er helt sikkert er at de eneste som ikke fikk noe igjen for denne økten var de som ikke var der. Takk for god innsats og veldig bra motivering av hverandre underveis i økten.

Øyvind B. og Espen G