NMT på Tirsdag 18. september 2012

Fantastisk innsats og ikke minst veldig god disiplin av alle på en ny dobbeløkt (hhv. 23+2 og 24+2 deltakere, jevn og fin fordeling mellom øktene) med en litt annen vri enn vanlig.
En god oppvarming ble avløst av en «megastyrkesirkel» der trening av utholdende funksjonell styrke stod i fokus. 10 ulike styrkeøvelser ble fortløpende kjørt i 20 sekunder, separert av 10 sekunders pauser med bytte av øvelse. (PushUps, RussianTwist, Utfall, Planke opp/ ned fra albue, Rygghev m/ vri, SitUps m/ hoftehev, Spensthopp, Sideplanke, Diagonalstrekk, Sideplanke.) Dette ble kjørt 4 ganger med maks innsats fra første repetisjon.

Økten gikk så over til 3 kortintervaller med styrkeøvelsene halvannen Amerikaner, Roende SitUps og PushUps med klapp. Disse ble kjørt i halvannet minutt med et halvt minutts pause. Imponerende hvor mye fart og eksplosivitet som var igjen etter DEN styrkeøkten! En avsluttende overraskelse med 50 dype knebøy kom alle også gjennom, selv om man skulle tro at det ikke var så mye igjen å hente. Rett og slett imponerende!

Har inntrykk av at mange var veldig fornøyd med innslag av denne type økter. Men det var også noen som ikke likte den like godt. Men da må man tenke på at det er kanskje de øktene man liker dårligst man har mest igjen for! Hvis man kun trener på det man er god på blir man god på nettopp det, og ikke noe annet. Kroppen vil da også venne seg til denne type trening og utbytte fra hver økt blir mindre. Trening handler om å overraske kroppen, gjennomføre varierte øvelser med ulikt intesitetsnivå og ikke minst varighet og kombinasjoner av disse. Det er nettop dette NMT konseptet forsøker å legge til rette for.

Det som uansett er helt sikkert er at de eneste som ikke fikk noe igjen for denne økten var de som ikke var der. Takk for god innsats og veldig bra motivering av hverandre underveis i økten.

Øyvind B. og Espen G

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.