NMT på Tirsdag 8. januar 2013

29 + 2 deltakere møtte opp på dagens økt. Det er tydelig at mange har bestemt seg for at 2013 er året de skal komme i skikkelig god form. Og da må grunnlaget legges allerede fra de første ukene av året.

Dagens økt var nettopp en slik økt der grunnlaget for god form blir lagt. Det var stort fokus på løping og økt oksygenopptak og på styrkedelen stod kjernemuskulatur i fokus. Etter 15 minutters grundig oppvarming i intervallrunden og barnehagerunden gikk vi rett på en knalltøff intervall.

2 – 3 – 4 – 5 – 4 – 3 – 2 minutters pyramideintervall med kun et halvt minutts pause gjorde at deltakerne virkelig måtte jobbe for å holde det gående. Men god disponering og en enda bedre innstilling gjorde at hele gruppen løp intervallene nesten uten stopp. Dette til tross for mange bratte småkneiker som måtte forseres. Det ble logget opp mot 5 km løping for noen og forholdene tatt i betraktning er dette svært imponerende. Ikke at det var dårlige forhold, det var snarere opp mot perfekte forhold. Løs sukkersnø og noe skare gjorde det bare litt ekstra tungt men sørget for god trening for stabiliserende muskler. Og de som hadde krefter til å løpe forbi måtte virkelig sette inn et ekstra gir da de måtte løpe ut i den dypere snøen.

Styrkedelen bestod av 3 sett a 3 minutter, der planke, sideplanke og sideplanke gikk igjen i hvert sett. Disse ble holdt i 40 sekunder og mellom dem var det 20 sekunder med mer overkroppfokusert styrke: Amerikaner, Triceps med hoftehev, PushUps kne-til-albue, Skulderpress, Russian Twist, Rygghev, Roende situps, Diagonalstrekk og omvendt planke.

Før den avsluttende lungeutblåsingen rakk vi også 20 utfall på stedet i samlet flokk.

Blir spennende å se fremgangen utover mot våren, og vi er ikke i tvil om at det er en gjeng i god form som går sommeren i møte.

Espen og Øyvind

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.