NMT på Tirsdag 12. november 2013

I dag møtte det opp 42 NMTère (råtasser!), som var mer enn klare for effektiv og funksjonell trening. Og dette var min aller første NMT-økt som HI! Bare å ta utfordringen det 🙂 Vi startet med en god oppvarming på ca 15 min, der vi også løp igjennom intervallløypa. Kveldens intervalldel var en V- intervall: 4-3-2-1-30sec-30sec-1-2-3-4 med halvparten av jobbtiden som pause. Hensikten med en sånn type intervall som dette var at dere ikke skulle spare på kreftene til det tyngste partiet men få kjenne på det å gi gass fra starten av. Og akkurat den oppgaven synes jeg  dere mestret til fulle! Etter en vel gjennomført intervall forflyttet vi oss opp til basketballbanen for å kjøre 4 deler styrke: 1. del – vanlig knebøy 30 sek, vanlig push-ups 30 sek og båten statisk i 30 sek. 45 sek. hvile . 2. del – eksplosivitet. Knebøy med hopp 30 sek, push-ups med klapp 30 sek og dynamisk båt 30 sek. 45 sek. hvile 3. del- sideutfall 30 sek, side push-ups 30 sek og side crunch 30 sek. 45 sek. hvile. 4. del- knebøy med sidespark 30 sek og planken i ca 45 sek. Litt småskravling blant folk, så jeg måtte gjenta meg selv noen ganger. For meg var dette herlig debut-økt; inspirerende å se at folk gir det de har – og litt til! Vi sees igjen til ny økt på Torsdag. Gleder meg 🙂

Ta en velfortjent kveldshvil! Hilsen Katrine og Kine.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.