NMT på Tirsdag 6. mai 2014

It’s raining men… and women! 🙂 Totalt 11 + 2 og 17 + 2 fordelt på økt 1 og økt 2. Damene dominerer så langt økt 1 og herrene økt 2.  Dagens økt som ble gjennomført på Hvamodden var en såkalt kombinasjons intervall økt. Det vil si vekselvis løpe intervall på 4 minutter med styrkeøvelser underveis og løpe intervall på 2 minutter uten styrke men kun løping. Til sammen ble det utført 4 x 4 minutters intervall og 4 x 2 minutters intervall annenhver gang. Øvelsene som ble utført var dips, gående utfall på stranden, salamander på gresset, sit-ups, og bjørnakrabbing opp til Tuja hekken. Under 2 minutter drag skulle fokus være teknikk, fart og flyt. Det er flott å se at mange utfordrer seg selv ved å henge på enn rygg som ligger foran eller hiver seg på når noen drar forbi. Skal man få fremgang må man tørre å presse seg selv, det verste som kan skje er at man må roe litt ned. Å tåle å ligge litt i smerte grensen/ utenfor komfort sonen må til!

Etter en rolig nedtrapping tilbake til basketbanen ble det gjennomført en real runde med øvelser for kjernemuskulatur – mage og rygg. Økt 1 la lista for avslutningsvis i 30 spensthopp og økt 2 kunne selvsagt ikke være dårligere. Kjempe bra! 🙂

Regnet stoppet oss ikke i dag heller. Ja vi ble våte, det lå i lufta kan man si 🙂 men INGEN ble kalde. Og for de som ikke har prøvd, det å trene i regn er ganske en så hærlig opplevelse. Så det finnes ingen unnskylder til neste økt som allerede er på torsdag.

Treningshilsen fra Kine og Erlend

bilde(264) bilde(262) bilde(261) bilde(260) bilde(259) bilde(258) bilde(257) bilde(256) bilde(255) bilde(254) bilde(253) bilde(252) bilde(251) bilde(250) bilde(249)