Månedlige arkiver: januar 2017

HARDtrening på Tirsdag 31. januar 2017

32 hardtarbeidende deltakere fikk med seg den siste økta i januar! Det lille snøfallet som har kommet lyste opp bakken, og det var fine forhold for både løp og styrke. Hele økten ble kjørt på og i området rundt den lille kunstgressbanen. Intervalldelen besto av syv drag på vekselvis to og fire minutter. Deretter var det AMRAP styrke – fem bolker med tre øvelser og kontinuerlig arbeid i tre minutter. Push-up med sideveis bevegelse, ryggcrawl, diverse magevarianter, amerikaner, russian twist, rygghev, spensthopp, legghopp, utfall, push-ups med rotasjon og planke med tapping var noen av øvelsen vi kjørte. Med andre ord et tettpakket program og en god og HARD økt. Og når siste styrkebolk var ferdig var kl. 20:29 og dermed ble det tid til en kort avslutning i sirkelen – og et herlig brøl!

HIT kjører på videre i februar og neste økt ledes av Kine. Vel møtt!

Treningshilsen fra Espen og Kine


HARDtrening på Torsdag 26. januar 2017

25 medlemmer ble med ut i tåke og fuktig vær for å trene HARDT. Turen gikk til Brønnøya, og her ble det løpt 5 x 3 minutter intervall. God innsats og godt tegn at ingen snakket sammen på intervall. Har du pust til det, så bør du heller løpe litt fortere. Litt småglatt noen steder, og sko med pigger er nok å foretrekke.

Etter løp bar det tilbake til idrettsanlegget hvor vi kjørte en tradisjonell styrkesirkel. Tre blokker med fire øvelser, arbeidstid 30 sekunder, kontinuerlig jobbing i 4 minutter. Og helt til slutt ble det tid til magespesial – 2 minutter kontinuerlig med forskjellige øvelser.

Takk for i dag.

Treningshilsen fra Espen og Kine

 

Rolig langløping – på blå resept!

Det er noe for seg, rolig langløping. Det gir pur glede! Endelig et påskudd for å ferdes ut i det store intet. Legge tjas og mas bak seg. On-line tilstand og modus farvel. Å bli med krever ikke de store forberedelsene, eller utstyr. Spis og sov som du pleier. Enkelt, og greit. En liten sekk med godsaker. Sko og klær som egner seg. Så bærer det avsted; jobbe ærlig og sakte med seg selv – over flere timer. Hardt nok på en langsom måte. Du kan bli med helt, eller delvis. Gjør som du vil, hopp på eller av. Magisk. Bygge relasjoner og sosialt nettverk. Få nye tanker og ideer i et fargerikt felleskap. Undre seg litt, lære nytt. Det gir mye glede å se og oppleve vakker natur og kultur, sanse omgivelsene – ta inn eventyret underveis! Tålmodig, steg for steg, sted etter sted. Rolige omgivelser, ingen med dårlig tid. Tid til hverandre, se og forstå saker og ting bedre. Lytte til ro, kjenne på fred. Velge stillhet, velge prat. Ligge først, ligge sist. Herlig. Kom deg ut på langsløpstur i helgen, mens du fortsatt har helse til det. For helsa kan komme, og helsa kan gå – den er det viktigste man har! Det gjør også at alt vi gjør rundt treningsfellesskapet i HIT blir ekstra meningsfylt å være engasjert i. Dessuten sier de som har aller best greie på det (Beste Praksis Utholdenhetstrening) at HARDtrening skal kombineres med det rolige over timer. Så samtidig med at den beste treningsopplevelsen er den du deler med andre, oppnår du også den beste helsegevinsten som FoU/R&D kan vise til for folk flest. Langløp kan løse mye!

HARDtrening på Tirsdag 24. januar 2017

32 hardføre med utendørs virketrang til oppstilling i kveld! Medlemmer av HIT fikk nærkontakt med en Type 1 Økt, overvekt av løp. Etter oppvarming og mobilisering i traseen gikk Laget i gang med 4 min x 2, 1 min pause mlm dragene. Caramba! Løpsdraget var «heftet» med 5 variasjonsmomenter per runde: Sideveis bevegelse h/v, langsidepådrag, bakoverløping, trippløp og ikke minst noe saftig – inntil 80% av maxfart i 30 m motbakke gir pust & puls! Så bryter vi med løp. Styrkedel 1 m fokus på overkropp; vekselbruk mlm 2 øvelser (Armhevning halveis ned og Mage-i-Spenn) a`30 sek, kontinuerlig i 2 min. Runde 2 etter 1 min pause. Deretter, tilbake til start for nye 4 min x 2 med 1 min pause, 5 innlagte momenter. Rett i kroppen! Ny Styrkedel 2 m fokus på overkropp, vekslet mlm 2 øvelser (X-hev og Xtra-Dynamisk Planke) a`30 sek, kontinuerlig i 2 min. Oppmuntret av intens innsatsvilje plukket vi så like godt med oss en siste runde med 2 x 4 min – total 6 drag på konto! Helt til slutt var alle bestemt på å tyne det siste ut av mørne lår med «free-style downhill». Ivar tok Britt på alvor og bestemte seg for å prøvesmake HARD Intensiv Trening. Han klarte seg uforskammet bra, fordelaktig å ha en på innsiden. Tenker du også på om du burde prøve? Gjør det, så blir alle fornøyd! La deg inspirere til å gjøre en hard og ærlig jobb utendørs. Takk til alle aktive medlemmer for meget godt oppmøte i januar, det varmer alle utendørs treningshjerter i HIT! Vi tar signalet.

Treningshilsen fra Einar og Jørgen


 

HARDtrening på Torsdag 19. januar 2017

27 medlemmer på HARDtrening i kveld! Det ble presentert en typisk Type 2 økt. Mer eller mindre halvt om halvt med styrke og løping. En type løpeintervall som har vist seg å bli godt likt ble også kjørt i kveld på trygt og godt løpeunderlag på en opplyst øvre kunstgress bane. 10 x 45 sekunders jobbing – 15 sekunder pause og så på igjen. Her skal man nå over målstreken før tiden er uten. Farten må tilpasses kontinuerlig – eller man kan velge en kortere løype – det viktigste er at alle skal i mål 🙂 Dette ble gjennomført i to omganger med god gammeldags sirkeltrening i mellom. For øvrig ikke bare GOD trening med også HARD – eller med andre ord så hard dere vil det skal bli 🙂 Ingen ligger på latsiden denne kvelden heller og utfordringer som en » hoppende sprellemann» tas på strak arm . Nok en gang var det blide og fornøyde ansikt som avsluttet med et ekstra sterkt brøl i kveld til ære for egen og andres innsats 🙂

Treningshilsen fra Kine og Einar

HARDtrening på Tirsdag 17. januar 2017

23 HARDhauser trosset underkjølt regn og glatte veier for å trene HARDT med HIT! Økten skulle etter planen gjennomføres på Brønnøya, og flere hadde pigget seg opp for dette. Imidlertid viste rekognoseringen at veien til Brønnøya var farlig glatt og vi valgte derfor det sikre og gjennomførte økta på et knasende kunstgressdekke. Men det ble bra det også!

Løpsdelen besto av 8 x 2 minutters intervall med ett minutts pause. Deretter kjørte vi styrke àla Kine. 6 repetisjoner av samme øvelse – arbeidstid 20 sek – hvile 10. Totalt rakk vi 7 sett – utfall, brede pushups, amerikaner, roing, skøytehopp, planke med benopptrekk og spensthopp.

Takk for innsatsen!

Treningshilsen fra Espen og Einar

Treningsavgift januar 2017

Følg med!

HIT-medlemmer (eksisterende/aktive 2016) skal nå ha mottatt PDF-faktura (vedlegg) til sin registrerte e-postadresse, spesifisert som 9 økter x kr. 90,- = totalt kr. 810,- for januar 2017. Vær vennlig å benytte vedlagte KID-nummer når du betaler, det forenkler vårt administrative arbeid og oppfølging. Rettidig betaling er svært viktig for Laget.

Dersom du IKKE mottar eller finner e-post fra HIT kan det være at du/vi ikke har fått oppdatert din registrerte e-post adresse, eller at den pga. Spam-filter legger seg i din Søppelpost. Ta derfor kontakt med oss dersom du ønsker å være medlem men ikke mottar/finner faktura.

Om du mottar faktura men ikke ønsker å trene med HIT, ser du bare bort fra denne.

Mvh Medlemsservice

HARDtrening på Torsdag 12. januar 2017

33 medlemmer (inkl. Eva som tok utfordringen og klarte seg meget bra på oppfordring fra Anne Katerine!) fikk oppleve nok en kveld utendørs med funksjonell, effektiv hardtrening! Men aldri hardere enn at den enkelte selv velger belastning (fart og frekvens). HI med streng mine noterte seg gjennomgående høyt nivå på egeninnsats, og god disponering av egen kapasitet og krefter. Økta bestod av Løpsdel 1: 5 drag a`40 sek m 20 sek pause x 2. 1 min pause og endring av fartsretning etter 5 drag. Styrkedel 1: a) Push-Up og 2) Magestrekk kontinuerlig i 4 min, annenhver gang – 20 sek m 10 sek pause. Løpsdel 2: 2 x 4 min m 1 min pause og endring av fartsretning mellom dragene. Styrkedel 2: a) Rygghev og b) Beinopptrekk m Push-Up kontinuerlig i 4 min, annenhver gang – 20 sek m 10 sek pause. Løpsdel 3: 3 x 40 sek m 20 sek pause. Avslutningsvis styrke 2 min m Sykling og 2 min m 90 grader dynamisk knebøy. Nb! Hemmelig oppdrag «Mugshot», svart/hvitt m unnvikende blikk.

HIT-hilsen fra Einar og Espen

HARDtrening på Tirsdag 10. januar 2017

Det var godt oppmøte med 32 deltakere på kveldens økt! I duskregn og et par plussgrader gikk turen over til de fine bakkene rett etter overfart til Brønnøya. Der ble det gjennomført en pyramideintervall fra 1 minutters drag, økning med 1 minutt per drag, opp til totalt 4 minutter og ned i igjennom. Imponerende høy fart gjennom hele pyramiden og spesielt på de to siste dragene. Etter retur til Nesøya ble det gjennomført en 16 minutters styrkeøkt så og si uten pauser. Avslutningsvis en dessert til ære for både den ene og den andre – 1 minutt spensthopp parvis 🙂 Takk for kveldens innsats og alle hyggelige tilbakemeldinger!

Treningshilsen fra Kine og Espen

 

HARDtrening på Torsdag 5. januar 2017

Det var 25 medlemmer som stilte til start på kveldens HARDtrening – og hardt ble det! I motsetning til tirsdagen inneholdt kveldens økt vekselsvis korte løpeintervaller og uttømmende styrke øvelser. Til tross for 13 blå var innsatsen på topp – noe som alltid gjør at alle holder humøret oppe gjennom økten 🙂

Treningshilsen fra Kine og Einar