DAMEtrening på Lørdag 8. september 2018

15 damer og 1 herremann deltok på lørdagens DAMEtrening! Det ble «dessverre» ikke så vått i været som først forventet, men plussgrader og lett duskregn ga oss perfekte trenings forhold. Turen gikk ned til idylliske Hestesund hvor vi under oppvarming løp oss gjennom dagens intervallløype. Med innslag av parvis «saging» og «flyvende ballerina» sørget vi for å komme i riktig stemning til  lørdagsintervall med 4 x 3 minutters løping ilagt dips på benk og utfall på stranden. Damene sparer ikke på kruttet og viser en formidabel innsats 🙂 Vi jobbet oss videre gjennom en styrkeblokk for beina; 8 øvelser, 30 sekunder per øvelse, 2 runder. Deilig å kjenne musklene «spille» 🙂 Styrketreningen er den viktigste treningen vi gjør. Muskelmassen reduseres dessverre med alderen. Jevnlig styrketrening øker muskelmassen. Og det beste av alt; det er aldri for sent å bli sterk! Det aldersbetinget muskeltapet kan både begrenses og reverseres, og uansett alder kan man gjenoppbygge tapt muskulatur. Noe å tenke på ! 😉 DAMElaget er allerede godt i gang med å investere i egen helse. Etter rolig retur til idrettsanlegget kjørte vi en løpe/styrkesirkel hvor en dame alltid var i løp mens resten jobbet seg gjennom styrke øvelser for mage og rygg. Hele lørdagskalaset ble avsluttet med planke-stafett: 3 lag, 5 damer på hvert lag, alle med konkurranseinstinkt over gjennomsnittet. Og med alle lag mer eller mindre jevnt i mål avrundet vi økten i sluttet sirkel med et felles DAMEbrøl!

Ekstra honnør til blide og spreke Lise og Karine som stilte opp for DAMElaget i dag 🙂

Treningshilsen fra Kine og Einar