Månedlige arkiver: desember 2018

HARDtrening på Torsdag 20. desember 2018

17 deltakere var med på å lukke 2018 treningsåret med HIT! Siste økt besto av 10 x 2 minutter løp i snø og slaps, og det ble et glatt og hyggelig gjensyn med skråningen opp til parkeringsplassen ved barnehagen. Deretter stjal vi oss et hjørne av kunstgressbanen og avsluttet med tre styrkebolker (4 øvelser – 30 sekunder pr øvelse – 2 runder), samt en liten dessert med planke.

Vel gjennomført økt og vel gjennomført treningsår. Det gir resultater og et par av våre deltakere har nå fått dokumentasjon på at de har kondisjonstall som aktive 20 åringer.

Ønsker med dette alle en riktig god jul, og et godt og aktivt nytt år.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Tirsdag 18. desember 2018

Vi nærmer oss slutten på året, med det følger mange forberedelser til høytiden.
30 medlemmer valgte allikevel det som kanskje gjør oss best på denne årstiden, nemlig å komme seg ut i frisk luft og øke pulsen godt over gjennomsnitt hvilepuls. HIT sin oppsummering skal si noe om antall medlemmer tilstede, innholdet i økten og gjerne en kommentar om vær og føre.  I kveld sier vi bare: Snurr film 😉

Så tar jeg heller å forteller min HIT historie, kort oppsummert, hvis mulig 🙂 Jeg har i 6 år vært instruktør, først i regi av Norway Military Training ( NMT) og så HARD Intensiv Trening ( HIT). Det har i tillegg vært lørdagsøkter med NMT og det siste året DAMEtrening med HIT. Noen av medlemmene har vært med meg hele veien, andre har kommet til i årene som har gått. Det har vært en reise gjennom snø, is, striregn, sol, storm, deilige plussgrader og tosifret tall minusgrader. Jeg har gått En HARD Dagsmarsj gjennom Bærum og Asker marka 4 ganger. MEN mest av alt har jeg blitt kjent med en utrolig bra gjeng med folk. Folk med treningsglede, varme og omsorg, enestående humør og ikke minst pågangsmot. Tusen takk for alle trenings stunder og gode samtaler. All oppmerksomhet og tilbakemeldinger varmer og rører meg meget. Jeg setter utrolig pris på hver enkelt en av dere 🙂 Lykke til videre med treningen og gledelig jul!

Treningshilsen fra Kine og Einar

HARDtrening på Torsdag 13. desember 2018

» Sixpack is coming» for 18 HARDinger som gikk hardt ut og avsluttet enda hardere! Mye på programmet i kveld og ingen tid å miste. Turen gikk til Brønnøya, 6 x 3 minutters bakke drag, kun 30 sekunders pause. Kom oss trygt tilbake til grønt gress i » spa» anlegget. Kjørte hardt ut med høy intensive øvelser som amerikaner og spensthopp, tre ulike variasjoner med push-up, kun avbrutt av rygghev. Avsluttet med en christmas special;  10 minutter jobbing, 20 øvelser for mage muskulatur, INGEN pauser – i det fjerne hørte vi » Sixpack is coming» ! 🙂 Og er vi heldige kan det hende vi høres igjen tirsdag 😉 Som for øvrige vil bli Kines siste økt som HIT instruktør etter 6 år i tro tjeneste. Kine har valgt å tre av og håper at så mange som mulig har lyst til å bli med på hennes siste økt før julen ringes inn og roen senker seg.

Treningshilsen fra Kine og Einar

JULEbord på Onsdag

30 godt over landsgjennomsnittet spreke mennesker til bords for HIT-økt #855! På en onsdag! Midt mellom 2 HIT-økter! Nesten for mye av det gode 😀 Takk til alle for bidraget til et hyggelig Lag. Rart å se hverandre i noe annet en refleksvester og topplue. 30 vakre mennesker på alle mulige måter, flott hvordan Laget utvikler seg. Håper maten smakte, og at alle fikk vekslet noen ord med andre om annet enn trening. Og noen ord om trening også da, for det gir som vi alle vet ekstra god mening. I kveld mater Kine på med ny økt, og det blir nok servert både forrett, hovedrett og dessert!

Gratulerer til Marit, Gina og Nils med litt ekstra utstyr. Takk til Annetine som sørget for at tanken om julebord gikk fra ord til handling. Fort gjort at det kan utvikle seg til noe mer med tiden. Bra start! Vi ønsker ikke god jul & fred i stua riktig enda – sees i kveld og/eller til uka!

Hilsen Julenissen og de gode hjelperne

HARDtrening på Tirsdag 11. desember 2018

36 medlemmer satte spor i dype snøen! Imponerende godt oppmøte og innsats på kveldens økt. Opprinnelig var det planlagt med en tur til Brønnøya, men partier med is gjorde at vi valgte det sikre og snow jogging på Nesøya idrettsanlegg. Like fullt ble det en HARD økt. Det hele startet med et par rolige runder for å tråkke spor. Selv om farten ikke var så stor på oppvarmingen er det fortsatt tungt. Deretter var det 8 x 2 minutters intervall med 1 minutts pause.

Etter godsnakk med fotballtreneren fra Nesøya fikk vi mulighet til å kjøre styrken på en grønn kunstgressbane. Først med AMRAP kombinasjoner på 2 og 3 minutter med øvelser for rygg (sideplanke med rotasjon, diagonalstrekk), sete og lår (spensthopp, utfall og mountain climber), overkropp med mer (push-ups, amerikaner og planke tap) og mage (russian twist, roing og situps med løft). Deretter ble det mer styrke, uttømmende sådan med 5 x 20 sek / 10 sek hvile og øvelsene squat med hopp og push-ups. Og helt til slutt 5 x 1 min med løp og plankekombinasjon.

Takk for strålende innsats. Grunnlaget er nå lagt for en trivelig julebord med HIT-gjengen i morgen 12. desember. Vel møtt. Vi gleder oss.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HARDtrening på Torsdag 6. desember 2018

Det første snøfallet i desember og 25 medlemmer på kveldens HARDtrening! Det lover godt for resten av desember måned. Kveldens økt var mer eller mindre en tro kopi av samme økt kjørt for 2 uker siden. Økten falt i smak da og det virket det som denne kvelden også. Hele kroppen fikk prøvde seg, forhåpentligvis viljen også. Vi var innom mange kjente øvelser. Både store og små muskler ble aktivisert. Medlemmene samarbeider godt under par øvelsene, og mange legger inn et ekstra støt når partneren oppmuntrer til » å gi litt». Fortsatt lenge til jul og flere økter i vente før da, vi sees 😉

Husk å melde ditt ønske om hovedrett og dessert til julebordet! 

Treningshilsen fra Kine og Einar

HARDtrening på Tirsdag 4. desember 2018

30 deltakere sparket julemåneden i gang med en løps- og styrkekombinasjon på åtte ganger fire minutter! En våt november ble erstattet med noen få minusgrader og flotte treningsforhold. Vi løp på øvre kunstgress og en runde rundt ballbingen. Styrken var tre øvelser med åtte repetisjoner pr. øvelse ved hver runding. På de første fire dragene var det push-ups, planke med tapping og utfall, mens det var roing, push-ups med rotasjon og spensthopp på de fire siste. Beinhard jobbing og god effekt. Og i tillegg rakk vi en bolk med uttømmende styrke, seks ganger tjue sekunders arbeid med ti sekunders hvile. Her magen (situps med løft og og saksing) og rumpa (Jane Fonda) kjørt seg, før vi avsluttet med to minutter med planke.

Takk for oppmøte og god innsats.

Treningshilsen fra Espen og Einar