Månedlige arkiver: april 2019

Medlemstilbud fra GetVital Sports AS

HITère får 25% på ALT i Nettportalen til GetvitalSports.
– unntatt allerede rabatterte varer/Outlet (30-70% rabatt).

Sko, sekker, svømmedrakter, sokker, flasker, vester, sandaler …

Du må være registrert i Nettbutikken. Bruk Rabattkoden HIT.
HUSK å bestille èn størrelse opp fra din normale skostørrelse!

Hør med andre HITère om deres erfaringer med bla. løpesko fra Altra.
Se også under OUTLET, kanskje finner du sko (30-70%) i din størrelse.

 

HARDtrening på Torsdag 11. april 2019

22 stilte opp for Laget og HARDtreningsøkt #888!!

Fra oppstilling via Gjøs-løypa til Aall-løypa. Der var det klargjort for 8 min. (lang oppvarming, 50/60% fart) – 8 min. (lengre enn langt, 60-70% fart) – 8 min. (lengst, 70-80% fart) løp i Aall-løypa, 2 min. aktiv pause mlm dragene. Utfordring: Jevnt økende rekkevidde, + 250 meter per drag? En mental prøvelse; da viljen ble bedre kjent med evnen.

8 styrkeøvelser på Tartandekket, 30 sek. (jevnt og kontrollert, hengetid) – 20 sek. (raskere, jevn flyt) – 10 sek. (høyfrekvent) sek. innsatsperiode, 1 min. pause mlm øvelsene.

  1. Armhevinger m sideveis forflytning
  2. Rygghev (2 trinn under 30 sek)
  3. Hoftehev, variant 1 eller 2
  4. Sax Vertikal alt. sykle
  5. Sideveis Planke H, senk og hev hofte
  6. Sideveis Planke V, senk og hev hofte
  7. Hoppende utfall, alt. knebøy m tåhev
  8. Skøytehopp, alt. spensthopp

Takk for oppmøte, og steike bra innsats! Laget vokser på nye prøvelser og utfordringer. Mot til å våge mer. Differensiering og akkumulering. Hyggelig med Øyvind Buer på økt – mer i vente.

Påskehilsen fra Einar og Espen

HARDtrening på Tirsdag 9. april 2019

28 sterke medlemmer satte fart i Aall-løypa!

Sol og pent vær, men fortsatt litt kaldt og surt. Da er det godt å få opp varmen med 6 x 3 minutters intervaller i Aall-løypa. Før løp fikk vi plass til litt uttømmende styrke med 4 x 20 sekunder med dips, pushups og roing.

Etter løp ble det AMRAP styrke på øvre kunstgressbane. To og et halvt minutts arbeidsinnsats og tre styrkeøvelser med 8 repetisjoner. Rygghev, rygg rotasjon h/v, spenshopp, utfall, mountain climber, push-ups, squat, planke tap, legghopp, utfall skrå og diagonalstrekk h/v.

Takk for sterk innsats.

Treningshilsen Espen og Einar

DAMEtrening på Lørdag 6. april 2019

Totalt 14 stilte opp for DAMEtrening! Ninni og Anne Lene gjøre at DAMElaget nå teller 82.

Som sist lørdag startet vi opp med et par oppvarmingsrunder med retningsendring i Aall-løypa, avbrutt av armhevinger, dips, høye kneløft og knebøy med et lite hopp i omganger av 30-20-10 sek. Deretter gikk vi i gang med et 2 x 4 min. langt «vårslepp» i den 500 meter lange rundløypa. Fartsøkning med min. 15% på Runde 2! Kupert og terrenggående; her gjelder det å disponere egne krefter. Fuglekvitter og solskinn, litt høyfjells-/påskestemning med snø på den ene kortsiden. Det ble observert både hestehov og blåveis rundt i løypa, i tillegg til et rådyr med spesiell interesse for intervaller.

Etter løpetur i skog og mark første 30, ventet mykt kunstgress og flatere forhold. Damene ble møtt med annenhver utfall og knebøy på tvers av banen. Pause med 2 varianter av hoftehev, før mer utfall og knebøy over til motsatt side. Retur bestod av 2 Spensthopp frem og 1 tilbake. Armheving Bonanza 10 sek på og 10 sek av i 1 min. x 2.

Løp 50% ut til vendepunkt, armhevinger og retur. Ny pulstopp: Løp 4 x 80-90% av kapasitet fra midtsirkel til 16 meter. Så var tiden kommet for å teste i hvilken grad den mentale og muskulære tåleevnen spiller på Lag; vi spiller «Rullerende øvelser»: Alltid èn løper ute som holder hjulet i gang; de andre bytter øvelser (mage/rygg kombo) ved hver veksling. Damen lot hjulet spinne non-stop i 2 x 2 minutter! Etter avslutning og dessert med ytterligere mageøvelser sa det digitale 10.30.59!

DAMELaget avrundet økta med sluttet sirkel, og et rungende lungebrøl som ga god gjenklang. Knips! LAGbilde av dagens DAMElag. TAKK til hver og en, innsats og smil smitter!

Sol OPPgang i dag kl. 6.28, Sol NEDgang 20.11 = 13,4 Timer med Dagslys. Nå er den lyse fine tiden her, og den blir her i 6 måneder. Med 4 nye på 2 økter teller DAMElaget 82, og et snitt for året på 14,5. Flere damer på Laget og et høyere snitt enn fjoråret er utvikling i riktig retning.

Del og inviter, så blir vi fler!

Lørdagshilsen fra Einar

HARDtrening på Torsdag 4. april 2019

25 strandarbeidere med kunnskap og erfaring fra effektiv og funksjonell trening utendørs hele året stilte opp for Laget og HARDtrening på Hvamodden! Mor & datter Anne Katrine og Andrine Gjøs manøvrerte seg elegant gjennom 60 min. med HARDkjør 🙂

Litt sommer, litt vinter. Vardåsen skianlegg i det fjerne, båtliv på sjøen, måkeskrik og blåveis. Dette var kulissene for kveldens lett kamuflerte Type 2 økt (50/50). Mye styrke, like mye løp.

Etter en runde ytterst på H-odden og rundt det Gule Huset bar det ned til hjertet av Friområdet for instrukser: 4 stasjoner x 4 min. med 1 min. pause x 2 runder. Alle stasjoner med innslag av løp og styrkeøvelser – valg av 6 eller 12 repetisjoner. Mange i bevegelse samtidig på ulike måter.

Stasjon 1 – «Gule Huset»: Spensthopp + Skøytehopp + 100 m Motbakkeløp.
Stasjon 2 – «Leketøysbutikken»: Rygghev + Roing – Løp 2 runder + RyggCrawl + Vertikal Saks.
Stasjon 3 – «TujaBakken»: Fjellklatrer + Beinopptrekk, Løp opp/ned TujaBakken.
Stasjon 4 – «Strandliv»: Dips + Armhevinger + Løp 1,5 runde + Hopp 2 frem, 1 tilbake.

Retur Nesøya Idrettsanlegg på slaget 20.30! Sluttet Sirkel med informasjon/påminnelse om (1) Vipps Faktura, (2) DAMETrening på lørdag og (3) HIT Aktivitetsprogram for mai, juni og august.

HIT-hilsen fra Einar og Espen

HIT aktivitetsprogram for mai, juni og august 2019

I mai, juni og august har Laget PLANLAGT flere aktiviteter i tillegg til HARDtreningsøkter på Tirsdag og Torsdag, og DAMEtrening på Lørdag. Her er det felles tur, natur og kulturopplevelser som gjelder! Kom i form, bli bedre kjent.

Påmelding for de ulike aktivitetene blir tilrettelagt på HIT sin FB-side, og/eller til hitrening@gmail.com. Ingen betaling på Vipps før arrangementet blir BEKREFTET.

F
orbehold om at værmelding 2-3 dgr i forkant tilfredsstiller Lagets krav til gjennomføring, som eks. sykdoms-/skadefri turledelse, lite vann i terrenget og «godt nok» turvær. Følg med på Nettsiden/FB/Insta. Del og Inviter, så blir vi Fler!

Følgende turmarsjer og et langløp er PLANLAGT i mai, juni og august 2019:

  • Søndag 26. mai, TURmarsj på Krokskogen – Ring 1! Distanse ca. 16 km. Est. kl. 9-15. Vipps Kr. 100. Flott rundtur, med anledning til å teste kropp/utstyr til ex. Dagsmarsjen. Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 2. juni, Damemarsjen 2019, Nesøya til Sundvolden! Distanse ca. 35 km. Est. kl. 8-16. VIPPS Kr. 400. Her er det felles tur, natur og kulturopplevelser som gjelder.
    Åpen for ALLE Damer som vil, medlem/ikke-medlem. Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 9. juni, ROLIG langløp på Vikerfjell! Distanse ca. 15 km. Est. kl. 8-16.
    Vipps Kr. 100. Vi bestiger noen av de nærmeste 1.000 moh. toppene til Nesøya/Oslo.
    Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 16. juni, TURmarsj på Krokskogen – Ring 2! Distanse ca. 22 km. Est. kl. 9-15. Vipps Kr. 100. Flott rundtur, med anledning til å teste kropp/utstyr til ex. Dagsmarsjen. Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 11. august, TURmarsj Nesøya – Asdøljuvet! Distanse ca. 21K. Est. kl. 9-15.
    Vipps Kr. 100. Spektakulært i Vestmarka! Fokus på fellesskap, natur og tur.
    Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 18. august, Dagsmarsjen 2019, Asker og Bærum! Distanse ca. 55K. Est. kl. 7-21. Vipps Kr. 400. Asker & Bærum: 14 Timer – 55 Kilometer – 7 Topper – 2.000 Høydemeter! Åpen for ALLE som vil være med oss UT på langtur. Klikk her for Info.

HARDtrening på Tirsdag 2. april 2019

Årsbeste! 34 deltakere fikk med seg første økt i april og premiere i Aall-løypa!

Vi startet kvelden med lett oppvarming i Aall-løypen, før vi gikk over til kombinasjon av intervalløp og styrke. Først 4 x 2 minutter i Aall-løypa, før vi gikk over til 3 minutter AMRAP styrke på friidrettsbanen. Deretter 8 x 45/15 løp, 3 minutter AMRAP, 8 x 45/15 løp, 3 minutter AMRAP, og til slutt 6 x 45/15 løp.

Tungt og godt.

HIT jobber med å etablere Vipps faktura for våre medlemmer og trenger derfor at dere sender en e-post (hitrening@gmail.com) med mobilnummer, samt en bekreftelse på at det er greit med Vipps faktura.

Treningshilsen fra Espen og Einar

HJELP til selvhjelp!

9 av 10 ønsker efaktura. I mai har HIT som mål å kunne tilby medlemmene faktura direkte i Vipps og Nettbank. Bekreft ønske om Vipps ved å sende (1) OK Vipps og (2) Mobilnummer til hitrening@gmail.com.