Månedlige arkiver: mai 2019

PÅMELDING – En HARD Dagsmarsj 2019

ALLE påmeldinger sendes til hitrening@gmail.com
Gjelder både medlemmer og IKKE-medlemmer av HIT.

Dagsmarsjen går for 6. gang! Les om arrangementet søndag 25. august HER.

Oppsummering av En HARD Dagsmarsj 2018
En HARD Dagsmarsj 2018, Skibakken (18 km)
En HARD Dagsmarsj 2017, Skuibakken (18 km)

Pris kr. 350. ÅPEN for ALLE medlemmer & følgesvenner som vil være med oss UT på TUR.
Vipps på mobil til #129718 (HARD Intensiv Trening) ETTER endelig beslutning om at marsjen går som planlagt blir tatt senest torsdag 22. august.

Dagsmarsjen 2018 hadde 50 påmeldte, 18 meldte seg av. Det var 33 som gikk hele (18 kvinner og 15 menn) , og 3 som gikk delvis (2 kvinner og 1 mann). Så mange som 18 hadde IKKE gått marsjen tidligere!

Dagsmarsjen 2017 hadde 58 påmeldte, 24 meldte seg av. Det var 30 som gikk hele (14 kvinner og 16 menn) og 3 som gikk delvis (2 kvinner og 1 mann).

I 2019 har Dagsmarsjen som hovedmål å mobilisere et mest mulig sammensatt og forberedt Lag. Det blir 3 TESTmarsjer i forkant på mellom 21 og 33 km (Ring 1 og Ring 2, samt Nesøya – Asdøljuvet. Litt å øve og test utstyr og bekledning på.

Hjelp oss med å DELE og INVITERE så TURlaget tidligst mulig får sine maksimalt 55 kvinner og menn PÅMELDT, enten som «GÅR HELT» eller «GÅR DELVIS» .

En opplevelse av tur, natur og kultur som inspirerer til å gå langt og lengre enn langt.

«Det går så lenge og så langt det går. Og så litt til. Vi gir oss ikke før vi må».

TIDLIGERE og nye marsjdeltagere:
(*) = Antall ganger deltatt, helt eller delvis.
(P) = Bekreftet Påmeldt 2019.

    1. Einar Aall, Marsjleder (*****) (P)
    2. Espen Gjøs (P)
    3. Øyvind Buer, Marsjleder (*****) 
    4. Kine Storholt, Marsjleder(*****)
    5. Rikard Brobeck (**)
    6. John Ivar Busklein (*****) (P)
    7. Gina Burøy-Olsen (*)
    8. Pål Rønning (**)
    9. Gaute Lien (*****)
    10. Anne Elisabeth Nilsen (*)
    11. Annetine Aakesen (****) (P)
    12. Olav Kjemhus (***)
    13. Jacqueline Ewing Kjemhus (*)
    14. Cherry Dona Valcin (*****)
    15. Kathrine Ilje Nerland (*) (P)
    16. Helene Thorsen Rønning (*) (P)
    17. Kristine Lie (**)
    18. Jon Ove Lien (*)
    19. Marit Gamst Markussen (***) 
    20. Arne Markussen (*)
    21. Øyvind Halvorsen (**)
    22. Kim Friis Møller (*)
    23. Nils Høivik (**) (P)
    24. Rebeka Del Hoyo Marquina (*)
    25. Kristina Maria Holm (**) (P)
    26. Torunn Gilje (*) (P)
    27. Annette Sparby (*)
    28. Britt E. Villa (*)
    29. Mairis Keisters (*)
    30. Gorm Leiknes (*)
    31. Anette Hjerpaasen (*)
    32. Jon Olav Hjerpaasen (*)
    33. Connie Bigseth (*)
    34. Reidar Nesheim (*)
    35. Sigrid Müller (*) (P)
    36. Mazal Zarhin (*) (P)
    37. Camilla Fuglesang Vågmo Eide (*)
    38. Eigil Gjelsvik (*)
    39. Christoffer Solli (*)
    40. Christian August Selmer (*)
    41. Audun Indrehus (*)
    42. Mona K. Andersen (*) 
    43. Andreas Aven (*) (P)
    44. Berit Nissen-Lie (*) (P)
    45. Anne Cathrine Taranger Gjesdahl (*)
    46. Berit Hjelle Mitsund (*)
    47. Linda Sandsund (*)
    48. Ole Holm (*)
    49. Andre Backen (*)
    50. Trond Sommerdal (**)
    51. Karolina Nygren (*)
    52. Jan-Erik Skaug (*)
    53. Kari Hege Mørk (*)
    54. Lars Thorbjørnsen (*)
    55. Petter C. Taranger (*)
    56. Tormod Riple (*) (P)
    57. Betty Jane Larsson (*)
    58. Thorbjørn Løken (*)
    59. Christian Nerland (*) 
    60. Hanne Solheim (*)
    61. Alf Bringaker (*)
    62. Lukasz Leporowski (*)
    63. Finn-Cato Hansen (*)
    64. Lars Fredius (*)
    65. Simen Johnsen (*)
    66. Marit Silseth (*)
    67. Randi Myklebust (*)
    68. Marit Sund (P)
    69. Charlotte Bjørge (P)
    70. Kari Guldteig (P)
    71. Kjersti Hatlestad (P)
    72. Kristin Günther-Ellefsen (P)
    73. Kate Günther-Ellefsen (P)
    74. Erling Ola Fykse (P)
    75. Finn Klepsvik (P)
    76. Øystein Larbøl (P)
    77. Irene Pflugfelder Gram
    78. Maylem Lauvstad (P)
    79. Jørn-Arild Karlsen (P)
    80. Ellen Sofie Wessel (P)
    81. Ingvild Hjertaas (P)

HARDtrening på Tirsdag 28. mai 2019

20 medlemmer fikk nyte en Buer spesial!

When the Going Gets Tough, the Tough Get Going! Øyvind Buer var tilbake i manesjen, og deltakerne fikk merke et opplegg preget av HARD stryketrening. Kort oppvarming, så rett i gang.

Runde #1 besto av 6 x 3 minutters intervall med 200 meter løp, etterfulgt av 30 knebøy (bred benstilling, knær over tær, og rumpa under 90 grader), 6 push-ups og så mange amerikanere man klarte (ca. 10-20). Deretter fulgte en vel fortjent to minutters pause.

Runde #2 fulgte så med 10 minutters AMRAP og øvelsene 3 push-ups, 6 russian twist og 9 knebøy.

Runde #3 var kveldens siste med 8 EMON (Every Minute One New) og løp på tvers av friidrettsbanen, 2 push-ups, 2 amerikanere, 2 push-ups, returløp og planke.

Herlig innsats og forhåpentligvis er dette en økt som kjennes noen dager. Og det kan jo passe fint i og med at det ikke er HIT-økt på Kr. himmelfartsdag.

Gratulasjoner til HITerne som deltok på Fornebuløpet! Jan (klasseseier), Rikard (Trippelen), Geir A. (Ny Pers), Truls O. (10K < 40) og Anne Elisabeth (Ny Pers)!

Treningshilsen fra Øyvind og Espen

TURmarsj på Søndag 26 mai 2019

7 kom til start for Laget og Ring 1 på Ringerike!

Fra regn og mørke skyer på himmelen til sol og varme. Fin oppladning til å bli kjent, teste utstyr, bekledning og egen form. Gjør oss også tryggere på gjennomføringen av andre aktiviteter.

«Dronningveien P-plass ved starten av Krokkleiva (200 meter forbi Sundvolden Hotel på høyre side) > Manaskardet > By-Flaksetra > Finneflaksetra > Åboråsen/Abbortjern > Kongens Utsikt > Dronningens Utsikt > Kleivstua > Krokkleiva > Dronningveien P-plass ved starten av Krokkleiva».

Laget gikk på flere underveis, blant annet Tom H. fra Skotland. Det gledet skotten «vår» selvsagt. Tom blir med på Dagmarsjen etter omlag 10 sekunders betenkningstid.

Honnør til DingDong og Luna som begge oppførte seg eksemplarisk på hele turen. Litt ivrige etter matpakker, men med så mye godt pålegg var det helt forståelig.

Alt går, om du går lenge og langt nok.

 

Ring 1 på Ringerike 2018
Ring 1 på Ringerike 2019

DAMEtrening på Lørdag 25. mai 2019

12 Damer stilte opp for Laget og DAMEtrening!

13 grader og sol foran og bak en sky – fuktigheten fra gårsdagen borte. SolOPPgang kl. 04.19 og SolNEdgang kl. 22.09 gir oss 17 t og 50 min. med Dagslys. Tiden er inne for å være ute!

Dagens økt startet med et par oppvarmingsrunder i Aall-løypa og 4 STYRKEøvelser ved autovernet for aktivering og mobilisering av muskler, pust og puls: (1) Knebøy m dobbeldipp og et lite hopp, (2) Armhevinger, (3) Kanthopp med samlende bein og så pulsøkning med (4) Høye kneløft. 30-20-10 sek. innsats per øvelse.

Dagens utfordring LØP del 1: Langt – Lengre – Lengst!
Jevnlig vedlikehold har bidratt til å holde løypa i overraskende god stand tross mye aktivitet og vær den siste uken. Hyggelig å kunne by damene på gode løpsforhold for 3 x 3 min. / 1 min. p.

STYRKEsirkel. En aktiv løper rundt sirkelen, og ved hver veksling bytte mlm 4 mageøvelser (SaX v, sideplanke h, SaX h og sideplanke). Full sirkel etter 3 min. innsats. Ny runde, nye øvelser: Armhevinger halvveis ned og opp, Hoftehev variant A og/eller B og RyggHev 2 -trinn. Nye 3 min.

Dagens utfordring i LØP del 2: Rask – Raskere- Raskest!
Etter styrkesirkel løp Laget 3 x 45 sek. m 15 sek pause – rekk tilbake til «pausestua» innen tiden er ute. God løpsdisiplin! Ikke minst disponering av egne krefter/rekkevidde.

Mer STYRKE, en signaturøvelse fra Kine: «Jane Fonda»! Skinke skinke. Kroppens største muskel. Ingen vindskeive hjem med èn stram rumpeball. Fordelaktige bakdeler, jevnt fordelt.

Alle fikk karret seg sammen i midtsirkelen for «Sluttet Sirkel»; kort oppsummering av økta, informasjon om TURmarsj i morgen søndag og DAMEmarsj neste søndag og så et felles lungebrøl. Helt til slutt: LAGbilde av dagens DAMElag!

DAMENE tok seg ut på 3 måter i dag: (1) De tok seg ut til økta, (2) de tok seg godt ut på økta – og (3) de tok seg om mulig enda litt bedre ut etter økta, enn da de kom. Deiligst å ta seg ut – ute!

Vipps på mobil til #129718 (HARD Intensiv Trening) kr. 100 for HIT medlemmer eller kr. 150 om du ikke er medlem av HIT. Kontakt oss på hitrening@gmail.com om du har spørsmål til HIT.

LAGhilsen fra Einar

HARDtrening på Torsdag 23. mai 2019

18 stilte opp for Laget og HARDtrening på Torsdag!

Økta derpå, flere fortsatt i jubileumståke. Laget må videre. Transport ned til destinasjon Hestesund for strandfest og stasjonstrening. Ikke en dråpe falt fra himmel i dag heller.

5 stasjoner a`2 min. innsats, bytte 30 sek., – 45 sek. mlm stasjonsbyttene x 3 runder:

Benk – Dips m dobbeldipp, Armskyv fra sete/bordflate
Brink – Sideplanke H og V, Diagolanstrekk H og V
Strand– Knebøy m dobbeldipp og tåhev, Spensthopp/Hoppende utfall
Flata – Parøvelsene Boks på kryss og tvers og Katapult/Fjæringen
Løp – Rundløype m kjegler og flagg, 15-20% fartsøkning i strandsonen

Øvelser for alt fra topp til tå. Mange sterke kropper, høy kvalitet på utførelsen. Ingen dråper fra himmelen, bare fra svette panner. Laget fikk også oppleve morsom fartslek i rundløypa. Raskere sammen! Retur til anlegget for Sluttet Sirkel med påminnelse om DAMEtrening på Lørdag og TURmarsj på Søndag!

Strandhilsen fra Einar og Espen

HIT aktivitetsprogram for mai, juni og august 2019

I mai, juni og august har Laget PLANLAGT flere TURmarsjer og ROLIG langløp i tillegg til HARDtrening på Tirsdag og Torsdag, og DAMEtrening på Lørdag. Her er det felles tur, natur og kulturopplevelser som gjelder! Kom i form, bli bedre kjent.

Påmelding til de ulike aktivitetene på HIT sin FB-side, og/eller med melding til hitrening@gmail.com. Ingen betaling på Vipps til #129718 (HARD Intensiv Trening) før arrangementet er BEKREFTET, normalt 2 dgr/48 timer før gjennomføring.

Forbehold om at værmelding, antall påmeldte og skade-/sykdomsfri turledelse tilfredsstiller Lagets krav til gjennomføring. Følg med på Nettsiden/FB/Insta. Del og Inviter, så blir vi Fler!

Følgende aktiviteter er PLANLAGT i mai, juni og august 2019:

  • Søndag 12. mai, ØYHOPPING i Indre Oslofjord Distanse inntil 30 km. Est. kl. 8-15. Vipps Kr. 100. Flott Øyhoppingstur på perler vi sjelden besøker. En unik mulighet. Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Klikk lenke/Følg HIT for Info.
  • Søndag 26. mai, TURmarsj på Krokskogen – Ring 1! Distanse ca. 16 km. Est. kl. 9-15. Vipps Kr. 100. Flott rundtur, med anledning til å teste kropp/utstyr til ex. Dagsmarsjen. Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Klikk lenke/Følg HIT for Info.
  • Søndag 2. juni, Damemarsjen 2019, Nesøya til Sundvolden! Distanse ca. 33 km. Est. kl. 8-16. VIPPS Kr. 350. Her er det felles tur, natur og kulturopplevelser som gjelder.
    Åpen for ALLE Damer som vil, medlem/ikke-medlem. Klikk her for Info.
  • Søndag 9. juni, ROLIG langløp på Vikerfjell! Distanse ca. 15 km. Est. kl. 8-16.
    Vipps Kr. 100. Vi bestiger noen av de nærmeste 1.000 moh. toppene til Nesøya/Oslo.
    Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Klikk lenke/Følg HIT for Info.
  • Søndag 16. juni, TURmarsj på Krokskogen – Ring 2! Distanse ca. 22 km. Est. kl. 9-15. Vipps Kr. 100. Flott rundtur, med anledning til å teste kropp/utstyr til ex. Dagsmarsjen. Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Klikk lenke/Følg HIT for informasjon.
  • Søndag 11. august, TURmarsj Nesøya – Asdøljuvet! Distanse ca. 21K. Est. kl. 9-15.
    Vipps Kr. 100. Spektakulært i Vestmarka! Fokus på fellesskap, natur og tur.
    Åpen for ALLE som vil , medlem/ikke-medlem. Klikk lenke/Følg HIT for Info.
  • Søndag 18. august, Dagsmarsjen 2019, Asker og Bærum! Distanse ca. 55K. Est. kl. 7-21. Vipps Kr. 350. Asker & Bærum: 14 Timer – 55 Kilometer – 7 Topper – 2.000 Høydemeter! Åpen for ALLE som vil være med oss UT på langtur. Klikk her for Info.
TURlaget Nesøya – Asdøljuvet, 2018

HARDtrening på Tirsdag 21. mai 2019

32 medlemmer av Laget feiret HIT økt nummer 900!

Og dette måtte selvsagt markeres, både med flagg og et spesialopplegg. Meterologene varslet oransje farenivå med stor fare for kraftige lokale regnbyger, og Einar hadde derfor forberedt Aall-løypen på dette med grus og bark. Regnet lot imidlertid vente på seg, men likevel ble alle temmelig våte. Ikke så rart, med et hardt og intensivt program.

Vi startet med 10 x 90 sekunders intervall med 30 sekunders pause i Aall-løypen. Deretter ble det styrke på friidrettsbanen. 90 sekunder rygg, 90 sekunder mage, 90 sekunder hofte og bakside lår, 90 sekunder bein og push-up count down (9-8-7-6-5-4-3-2-1 sekunder). Og helt til slutt ble det 900 sekunder løps og styrkekombinasjon (9 push-up med sideveis bevegelse, 9 situps med løft og 9 planke tap).

Tusen takk for at du stiller opp, yter ditt beste og med det bidrar til å løfte de andre på Laget.

Treningshilsen fra Espen og Einar

DAMEturmarsj 2019

Takk for hyggelig samtale med HIT og MARSJledelsen på Sundvolden i dag!
Vi kan i år som i fjor tilby følgende SUPERdeal for TURlaget med familie & venner.

Frisk Rabarbradrikk til alle ved ankomst på tunet kl. 15.45.
Hovedretter som da kan forhåndsbestilles og som vi håper faller i smak fra kl. 16.30 er:

(1) Bakt laks med sesongens grønnsaker, Solørpoteter og blåskjellsaus
(2) Svinenakke med Solørpoteter, grønnsaker og fløtesaus
(3) Selleribiff med Solørpoteter og urteolje

Dessert: Rabarbragrøt med råvarer fra egen hage!

Pris Kr. 100,- per person for Rabarbradrikk, valgfri forhåndsbestilt Hovedrett (1, 2 eller 3) og Dessert. Vi holder av 5 rom som Damene kan benytte til skifte og dusj.

Gleder oss til å høre fra TURlaget med familie/venner. Vi legger inn bestilling så snart dere har fått bekreftet hvem ønsker hva innen påmeldingsfristen fredag 24. mai.

PÅMELDING til DAMEturmarsj 2019? Send e-post til hitrening@gmail.com med ditt fulle navn + nummer på hovedrett du ønsker, og tilsvarende på evt. familiemedlemmer og venner.

For nærmere TURBESKRIVELSE, klikk HER. For RÅD & TIPS, klikk HER.
For aktivitetsprogrammet til HIT i perioden mai-august, klikk HER.

Lykke til! Vi ønsker alle velkommen HIT til oss. (http://www.sundvolden.no/)!

Med vennlig hilsen
Britt Alise Leirvik
Arrangementskoordinator
www.sundvolden.no

Skjermbilde s

www.sundvolden.no

HARDtrening på Torsdag 16. mai 2019

24 gjorde seg fortjent til 17. mai ved å forhåndsfeire på 16. mai med HIT-økt nr. 899!

Sol og 23 grader – fantastisk! Oppvarming i Gjøs-løypa før litt styrke mot autovernet ved Vendla Bhg. Mer oppvarming i Aall-løypa, som får en stadig høyere standard. Hvor skal dette ende? Tilbake til autovernet for et par siste styrkeøvelser før kveldens utfordring #1:

Cooper-Test i Aall-løypa!

12 minutter sammenhengen løp. Hvor langt kommer du, og kommer du lenger neste gang? Hvor langt kom dagens raskeste kvinne og mann? Svar: Reidun W. kom 100 m inn i sin 4. runde og Jan F. kom 100 inn i sin 5. runde! De avsluttet C-Testen sammen ved «Split- Furua».

Imponerende innsats av ALLE i løypa. Laget leverer. Den enkelte presterer og konkurrerer mot seg selv – ved hjelp av andre. Vi trekker og drar hverandre til nye høyder! Våger mer enn andre.

Etter en vågal og frisk TEST tok de 24 turen ned til tartan og gress. Først; styrke på tvers av banen: «Vandrende sittestilling», «Salamander» og «Sideveis ullteppe». Kålormen får vente.

Dernest; klart for kveldens utfordring #2: 12 x 45 sek. med 15 sek. pause! Full fest dagen før dagen – her ble det ikke spart på noe! 4 flagg, 4 vendebøyer. Bestem deg foran hvert drag, kom deg over den blå linja i tide – som om det gjaldt livet. Gull, Sølv og Bronse ble delt ut 12 ganger. Noen gjengangere på pallen, men hver runde ga også nye medaljevinnere. Man velger sine slag. Flere tok seg kraftig i nakkeskinnet, gikk ned i jordkjelleren og hentet ut bortgjemt viljestyrke.

På tampen en sekvens med armhevinger og mage for å få et innrykk av hvor landet ligger for Laget etter 12 lange og 12 korte. Fedrelandet ligger godt forankret i grunnfjellet. Ingen over, ingen ved siden. Avslutning i sluttet sirkel. Hurra for Morten i blokka, Kongen på slottet – og fedrelandet. Gratulere med de 205 Norge! Kveldens HIT 24 har gjort seg vel fortjent til festen.

HIT-hilsen fra Einar og Espen

Cherry – tett fulgt av Reidun og Albertine!

HARDtrening på Tirsdag 14. mai 2019

34 deltakere var med på åpningen av en oppgradert Aall-løype!

Etter møter med kommunen og iherdig dugnadsinnsats hadde Einar gjort klart for åpning av en innbydende og flislagt Aall-løype. Det passet da svært godt med tangering av årsbeste på oppmøtesiden med 34 deltakere! Slikt blir det god steming av. Og med pyramideintervall på programmet bestående av 2-4-6-4-2 minutters drag med 1 minutts pause (2 minutter etter 3. drag) ble det nok tid til å nyte både synet og duften av nylagt flis. Herlig innsats fra alle 34. Litt ekstra stas å ha Anna M. tilbake på Laget og frisk i frasparket.

Styrke ble av den uttømmende varianten og på friidrettsbanen. Her fikk vi kjørt hofte og hamstring, rygg med vanlig og sideplanke, utfall med og uten hopp, mage med øvelsene roing og sykling, squat med hopp og push-ups. 20 minutters effektiv styrkeøkt.

Ny mulighet for en siste økt før 17. mai feiring kommer med HARDtrening på Torsdag. Vi håper å se de aller fleste, kanskje med unntak av assisterende rigge-ansvarlig eller andre med viktige oppgaver for forberdelse av nasjonaldagen. Husk å sjekke deg for flått før du tar på finstasen.

Treningshilsen fra Espen og Einar