DAMEtrening på Lørdag 11. mai 2019

12 stilte opp for DAMElaget og DAMEtrening på Lørdag!

Overskyet, oppholdsvær, omlag 6 grader. Etter først èn oppvarmingsrunde i Aalls-løypa tok vi en styrkesekvens ved autovernet: 3 øvelser, 2 x 20 sek. kontrollert innsats: Dips, Armhevinger og Høye kneløft. Deretter nok èn oppvarmingsrunde hvor utbedringsarbeidet velsignet av Asker Kommune er påbegynt. Rundløypa på 500 meter var selvsagt ny-preppet og dekorert med flagg for hver 100 meter. Grei referanse når en skal «beinfly» (èn fot i bakken) rundt i ring!

Etter omlag 1.500 m oppvarming og noe styrke fikk DAMElaget oppdraget med å løpe 2-4-2-4-2 min. drag, 1 min. pause. Variasjon mellom flaggene som markerer hver 100 m under 4 min dragene. Pust & puls, solid kondisjonering i en krevende skogsløype. Lite som minnet om sneglefart, mer som Holmenkollstafetten (lykke til, alle som skal)! Aktiverer hjerne og kropp, mye som skal koordineres og tilpasses i fart. Fote seg riktig, justere steglengenden og farten. 2/3 av økta kvittert ut. Nå ventet 15 min. styrke på Øvre Bane:

Parvis Mage-Boksing, 4 x 30 sek – 2 min.
Parvis Mage-Beinskyving, 4 x 30 sek 2 min.
Hoftehev variant A og/eller B (press, hold på toppen i 2 sek), 15 sek på og 15 sek av – 2 min.
Armhevinger Bred og/eller Smal, 10 sek. på og 10 sek. av – 2 min.
Planke, Follow the Leader – 2 min.

Instruktørrollen kjennes meningsfull rundt Damer med vilje og tæl! Nyttig med status på egen løpskapasitet, tåleevne og rekkevidde. Da blir det lettere å velge hel/delvis deltagelse på bla. HIT-økter, ØYhopping, TURmarsjer og ROLIG langløp. Bruk den økte ytelsen til mer nytelse!

Laget tok dagens bilde, brølte og dro fornøyde hjem hver til sitt. Var du der ikke, ja – så gikk du glipp av 60 min. med kondisjonering og styrketrening, funksjonelt og effektivt. Sånn er det bare.

Lørdagshilsen fra Einar