DAMEtrening på Lørdag 25. mai 2019

12 Damer stilte opp for Laget og DAMEtrening!

13 grader og sol foran og bak en sky – fuktigheten fra gårsdagen borte. SolOPPgang kl. 04.19 og SolNEdgang kl. 22.09 gir oss 17 t og 50 min. med Dagslys. Tiden er inne for å være ute!

Dagens økt startet med et par oppvarmingsrunder i Aall-løypa og 4 STYRKEøvelser ved autovernet for aktivering og mobilisering av muskler, pust og puls: (1) Knebøy m dobbeldipp og et lite hopp, (2) Armhevinger, (3) Kanthopp med samlende bein og så pulsøkning med (4) Høye kneløft. 30-20-10 sek. innsats per øvelse.

Dagens utfordring LØP del 1: Langt – Lengre – Lengst!
Jevnlig vedlikehold har bidratt til å holde løypa i overraskende god stand tross mye aktivitet og vær den siste uken. Hyggelig å kunne by damene på gode løpsforhold for 3 x 3 min. / 1 min. p.

STYRKEsirkel. En aktiv løper rundt sirkelen, og ved hver veksling bytte mlm 4 mageøvelser (SaX v, sideplanke h, SaX h og sideplanke). Full sirkel etter 3 min. innsats. Ny runde, nye øvelser: Armhevinger halvveis ned og opp, Hoftehev variant A og/eller B og RyggHev 2 -trinn. Nye 3 min.

Dagens utfordring i LØP del 2: Rask – Raskere- Raskest!
Etter styrkesirkel løp Laget 3 x 45 sek. m 15 sek pause – rekk tilbake til «pausestua» innen tiden er ute. God løpsdisiplin! Ikke minst disponering av egne krefter/rekkevidde.

Mer STYRKE, en signaturøvelse fra Kine: «Jane Fonda»! Skinke skinke. Kroppens største muskel. Ingen vindskeive hjem med èn stram rumpeball. Fordelaktige bakdeler, jevnt fordelt.

Alle fikk karret seg sammen i midtsirkelen for «Sluttet Sirkel»; kort oppsummering av økta, informasjon om TURmarsj i morgen søndag og DAMEmarsj neste søndag og så et felles lungebrøl. Helt til slutt: LAGbilde av dagens DAMElag!

DAMENE tok seg ut på 3 måter i dag: (1) De tok seg ut til økta, (2) de tok seg godt ut på økta – og (3) de tok seg om mulig enda litt bedre ut etter økta, enn da de kom. Deiligst å ta seg ut – ute!

Vipps på mobil til #129718 (HARD Intensiv Trening) kr. 100 for HIT medlemmer eller kr. 150 om du ikke er medlem av HIT. Kontakt oss på hitrening@gmail.com om du har spørsmål til HIT.

LAGhilsen fra Einar