DAMEtrening på Lørdag 1. juni 2019

11 stilte opp for se selv, Laget og DAMEtrening!

Laget valgte å kommentere været som var meldt – som var regnvær. Det var meldt mye av det. Litt YR ble det på tampen, men nesten litt skuffende lite når vi hadde regnet med så mye mer.

Etter 2 runder i Gjøs-løypa og 1 runde i Aall-løypa gikk vi løs på en fast styrkesekvens ved autovernet: 4 styrkeøvelser i 30-20 og 10 sek. per øvelse: (1) Knebøy m dobbeldipp og et lite hopp, (2) Armhevinger, (3) Kanthopp med samlende bein og (4) Høye/90 gr. kneløft.

DAMElaget løp disponert og differensiert 4-2-4-2-4 min. / 30 sek. pause. Retningsendring mellom dragene. Solid kondisjonering. Løp med terrenget, justere steglengde og frekvens.

Magestyrkesirkel: En løper rundt sirkelen og ved hver veksling bytter vi mlm øvelsene SaX v, Sideplanke h, Sideplanke v og SaX h. Varighet: 3 min. 21 sek. m/ 10 løpere.

RumpeLårStyrkesirkel: En løper rundt sirkelen og ved hver veksling bytter vi mlm øvelsene Armhevinger, Rygghev, Hoftehev rett/skrå. Varighet: 3 min. og 37 sek. m/ 10 løpere.

Rygg mot Rygg statisk 90 gr. øvelse. Vi øver til vi mestrer. Flere stod støtt denne gangen.

Stadig flere på DAMElaget har blitt merkbart tryggere på egen kapasitet og rekkevidde. Viljen er det lite å si på når man møter til DAMEtrening! ROLIG langløp og TURmarsj på flere fremover?Laget brølte, tok dagens LAGbilde og dro fornøyde hjem. Var du der ikke så gikk du glipp av det.

Husk FLÅTTsjekk!

Lørdagshilsen fra Einar