HARDtrening på Torsdag 29. august 2019

25 til oppstilling for å løfte seg selv og Laget til nye høyder!

Delvis gjenbruk av en NMT-økt i aug. 2012 dannet utgangspunkt for kveldens HIT-økt. En godt planlagt prøvelse mentalt og fysisk, delvis inspirert av holdningene til utvikling og egne grenser hos de unge fremadstormende i norsk friidrett. Oppvarming i Gjøs-løypa, 2 sløyfer. Lett styrke med 3 øvelser i 30/20 sek. ved autovernet Vendla Bgh.: DobbelDipp Knebøy m/ lite Hopp, Skyv ifra og Armhevinger med forflytning. Rett på løp i Aall-løypa, 2 drag på 4 min – med retningsendring. 1 min pause. Gjennomløpning av kortere løype for 2 påfølgende drag på 8 min. med 3 innlagte «styrkesekvenser»: (1) Motbakkeløp i Aall-In, (2) Fartspådrag i Søndre Vei og (3) tre styrkeøvelser med 8 rep. ved passering autovernet. 2 min pause mellom dragene. Styrkeøvelser Drag 1: Høye Kneløft, DobbelDipp Knebøy med lite Hopp og KantHopp med samlede bein. Styrkeøvelser Drag 2: Dips, Skyv fra og Armhevinger m forflytning. Fysisk aktivitet gjør deg frisk, skjerper sansene!

Avslutningsvis parøvelsene (1) Fynd og Klem i 4 x 30 sek og (2) BeinKast, begge øvelsene i 4 x 30 sek på plen ved parkering til Vendla Bhg. Etter ytelse følger nytelse, på Lag med KIWI Nesøya!

Konklusjon: Laget er best i landet på disponering av egne krefter under intervaller som kombinerer løp og styrke. Ingen stiller flere, ingen øver mere. Kudos til tenåringene Elvira, Sofia og Andrea som fikk et minneverdig møte med pust og puls. Laget ønsker ungdom velkommen, har du vilje nok er du gammel nok! Hjelp Laget med å mobilisere for nødvendig vekst og fornyelse.

Minner om DAMEtrening på Lørdag. KIWI Nesøya stiller opp, gjør du?

Sensommerhilsen fra Einar og Espen