HARDtrening på Torsdag 27. august 2020

28 tok seg godt ut på HIT-økt nr. 1014 for å holde seg inne med Laget!

Naturlig å legge den siste HIT-økten i den siste sommermåneden til Aall-løypa. Norges beste løpeløype er i Sg+ stand, og utnyttes nå maksimalt frem til «lyset går» medio september.

3 uker siden sist vi kjørte HIT-Cooper Test, under HARDtrening på Tirsdag 4. august. Løp så langt DIN kapasitet og innsats tar DEG på 12 min. Tell antall FULLførte runder og fullførte 1/4-deler (125 m, 250 m, 375 m og 500 m). Din argeste konkurrent er DEG og DINE tidligere resultater. Verste som kan skje? At du ikke løper så fort og så langt som viljen forventet eller dagsformen tillot! Er det personlig KRISE? Nei. Hva er det å gjøre med det? Fortsett å øve evnen, og gjøre nye forsøk!

Men ALLER først; 12 min. «friløp» for mobilisering, kontroll og «refresh» av referanse på egen rekkevidde. Deretter 3 min. pause for å ta deg tilbake til Start for nye 12 min! En forutsetning og et krav til disponering er at du SKAL rekke lengre på 2. forsøk.

Det gikk som det gjorde under Dagsmarsjen på Søndag – strålende! 2 x 12 min. løp i en kupert skogsløype laget for fart og spenning sammen med andre, det gir mye god dynamikk! ALLE løp lengst under 2. forsøk, og flere lot seg overraske over egen kapasitet.

Laget fikk i kveld en NY REKORD for Damer! Nok en gang var det Hilde Gjelsvik som flyttet «milepælen» til 5 runder BLANK på 12 minutter! Albertine G. ble lenge med i «dragsuget», og rakk imponerende 4 og 3/4 runde før tiden var ute. På Herresiden var Olav og Jan bare få meter unna formidable 5 og 1/2 runde – men; 5 1/4 runde står fortsatt! Aldri tidligere har Herrene løpt så langt, og aldri har Laget vært så nær å sprenge rekorden.

Så; en STOR kveld for rekkevidden til Laget! Nærmer du deg andre? Hvordan presterte du mot dine tidligere resultater, foran eller bak? Har vi utvikling i riktig retning?

Beste Praksis i Laget? Den 28. mai i år sørget Hilde Gjelsvik på vegne av Damene å lukke gapet til de beste Herrene, og i kveld gjorde hun det altså igjen: Gapet utgjør nå bare 1/4 runde = 125 meter! Rekorder: Damer: 5 runder, Herrer: 5 og 1/4 runde (Olav, Jan, Bjørn L. og Oscar). Hilde klarte i motsetning til Herrene de siste avgjørende metrene frem til neste kvarte/hele runde.

Etter totalt 45 min. med løp ble kveldens økt avsluttet med 15 min. styrke. 2 runder a` 6 styrkeøvelser, hver øvelse i 20 sek., 10 pause mlm øvelsene. 1 min. pause mellom de 2 rundene. Totalt 40 sek. innsats per øvelse.

1. KroppsRotasjon (Bein 90 gr, armene bak nakken, 360 og snu)
2. Utside h. hånd mot utside v. kne, og motsatt (rytmisk, max strekk)
3. Rygg (pendle armer og bein)
4. RumpeTapping (bytt stand-arm, stiv av midjen/midtseksjonen)
5. Vertikal Sax (Max utslag, litt breial beinføring, rette ben/tær)
6. HofteHev (ToppPress, variant A og variant B!)

Dessert: 10 sek armhevinger – 10 sek pause x 6

Etter kontrollert ubehag følger etterlengtet velbehag!

Ramn E. hadde sin første HIT-økt, etter sitt første møte med Laget under Dagsmarsjen. Han har vi sett tåle mye, så også i kveld. Sluttet Åpen Sirkel og LUNGEbrøling! Noen rakk å få med seg et friskt kveldsbad (21 gr i vannet) på hjemveien. Livet er herlig, lev vel!

Gratulerer til dem som fikk testet all sin opptjente tåleevne og kapasitet gjennom året med den 14 timer og 55 kilometer lange Dagsmarsjen som gikk på søndag 23. august – for 6. gang! Går seg til. Når evnen «matcher» viljen blir det god stemning!

HIT-hilsen fra Einar & Espen

Bent-Ove, Einar, Anntine og Jacqueline tar et premiebad etter gjennomført Cooper-Test og HIT-økt!