HARDtrening på Torsdag 3. september 2020

25 viljesterke jobbet gradvis og lagvis med å bygge opp evnen – ute på Nesøya!

Sol OPP kl. 06.17, Sol NED kl. 20.13 – Dagslengde 13 t og 55 min. Oppvarming i Gjøs-løypa (Off-Piste) og & Aall-løypa (500 m LøpeLøype) for å føle litt på skogens ro; bare forstyrret av Hakkespett, Buorm, Rådyr, Rev, Grevling; Flått og Ekorn.

Fra mobilisering av store muskler til aktivering av hjerte og lunger. 6 min. stigningsløp i Aall-løypa (50-60% første 2 min., 60-70% fra 2-4 min. og 70-80% fra 4-6 min). fart. Langt, lengre og lengst. Gradvis mer puls og pust. Fokus på kontrollert gjennomføring, aktiv pause 2 min., – tilbake til Start.

Etter litt forhøyet pust & puls fulgte en god dose aktivering ved AutoVern, 2 x 20 sek. med KomboØvelsene (1) LeggHopp + Knebøy m DobbelDipp og (2) A-hevninger + BeinOpptrekk h/v mot F-kant for Gruppe 1 og (3) Push mot vern og hode inn/ut mellom rekkverk + (4) Dips + H-arm til V-fot og motsatt. Gr 1 og Gr 2 bytter plass!

Snart strekker ikke SOLA til i Aall-løypa, og vi må vente til april 2021 for neste mulighet. Da blir det viktig å rekke årets siste 12 min. HIT Cooper Test-Løp: Løp så langt viljen og evnen tar deg på 12 min. Med drahjelp av andre, og under kveldens form og forutsetninger. VIKTIG: Noter deg antall HELE runder + antall FULLFØRTE Kvarte!

15 min. styrke med et batteri av 12 Komboøvelser, 2 x 20 sek. – primært overkropp: 0. HenderTilGress i 40 sek. med knyttet hånd, 1. Utside Hh til Utside Vk og motsatt og TauTrekk, 2. DiagonalStrekk H og V, 3. PlankeTapp og HofteTilGress, 4. KålOrm og Sykling, 5. RyggHev og RyggCrawl, 6. HofteHev R og V, 7. V-Sax og H-Sax, 8. Sideveis Planke H og V m fot Opp, 9. ArmHev Markert Ned og Dips, 10. KlokkeRotasjon og SammenRulletBall, 11. Roing og R-Twist, 12. SpenstHopp og Hoppende Utfall og 0. HenderTilGress i 40 sek. med strake fingre.

EStatisk dessert: Planke 90 gr. i 3 min. Tåle ubehaget. Bedre ytelse og utførelse sammen med andre! Takk for at du tok deg ut med all din viten, vilje og evne!

For Damene (HIT-medlemmer og/eller følgesvenner) byr muligheten seg for mer av det samme allerede under DAMEtrening på Lørdag. Og for alle & enhver (HIT-medlemmer og/eller følgesvenner), byr muligheten seg til å gå høsten i møte med TURmarsj på Søndag 13. sept. (Fra Oslofjorden til Holsfjorden).

Fysisk og mental aktivitetshilsen
Einar A. & Espen G.

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.no. Følg HARD Intensiv Trening på Facebook