HARDtrening på Torsdag

35 stilte opp for Laget og HIT-Tabata!

Lett oppvarming før godt fordelt fellesstart til 4 x 90 sek. stigningsløp i TIMEglass:

Rolig og kontrollert, 50-65% av egen MAXfart.
Raskere treningsfart, 65-80% av egen MAXfart.
Full rulle med «litt i reserve», 80-95% av egen MAXfart.

HIT-Tabata! 4 grupper, 8 øvelser og 4 «forsøk». Ditt dårligste forsøk blir tellende!
Presisering av kvalitetskrav til utførelse av øvelsene. Forsøk kan bli underkjent!

Stasjon A – KappSprint
1. KappGang, 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2 (rekkevidde)
2. SprintLøp, 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2 (rekkevidde)

Stasjon B – RoSpenst
2. Roing – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2
3. SpenstHopp – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2

Stasjon C – ArmCrawl
4. ArmHev – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2
5. RyggCrawl – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2

Stasjon D – VertKne
6. Vertikal Sax – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2
7. Høye Kneløft – 20 sek. innsats, 15 sek. p. x 2

Mental trening: BONUSforsøk! 1 «forsøk» til på alle 8 øvelser!
Samler oss i 1 x 90 sek. stigningsløp i TIMEglass + 20 x SpenstHopp.

Avslutning: «Last Wo/Man Jumping»:
Statisk Stående Øvelse, «Stillesittende Skihopper i Ovarennet». Hele fotsålen «på skia» under øvelsen, hendene bakover i forlengelse av kroppen i høyde med setet/rumpa. La stå i 3.30!

Laget brølte fra lungene i Åpen Sluttet Sirkel før alle dro hver til sitt. Takk for Tabata-innsatsen, og ditt tellende resultat! Evnen følger gradvis etter viljen, om du bare tør å «hoppe ut i det».

Minner om DAMEtrening på Lørdag fra 0930-1030. I KJØLEvannet av økta blir det mulighet for et svalende KALDTbad med tilhørende VARMTbål. Våger du? Ull og kaffe!

Alle MÅ være registrert og påmeldt HIT-øktene (krav til smittevern/sporing samt planlegging). Send e-post til hitrening@gmail.com med navn, e-post og mobil for registrering.

TABATAhilsen fra Einar & Espen

35 stilte opp for Laget og HARDtrening