HARDtrening på Torsdag 2. september 2021

Laget stilte 24 medlemmer til forhåndsannonsert HIT-Cooper Test!

Naturlig å legge den første HIT-økten i den første HØSTmåneden til Aall-løypa. Norges BESTE intervall-løpe-løype må utnyttes MAKSImalt frem til «lyset går» medio september.

HIT-Cooper Test: Løp så langt DIN kapasitet og DAGSform tar DEG på 12 min. Tell antall FULLførte runder og fullførte 1/4-deler (125 m, 250 m, 375 m og 500 m). Helt ufarlig! DU konkurrerer mot DEG selv og DINE tidligere resultater. Gjør det gjerne ved å minske «Gapet» frem til de aller beste, se at du nærmer deg > 0! Verste som kan skje? At du ikke løper så langt/raskt som viljen forventet eller dagsformen tillot! Er det personlig KRISE? Nei! Hva er det å gjøre med det? Fortsett å øve evnen, og gjøre nye TEST-forsøk!

Stigende rekkevidde å spore i Laget! Flere nærmet seg andre, og noen nærmet seg hverandre. Noen var litt foran, andre litt bak. Mye utvikling i riktig retning er positiv!. «Beste Praksis» i Laget per dato: Damer: 5 runder (Hilde Gjelsvik). Herrer: 5 og 1/4 runde (Olav, Jan, Bjørn L. og Oscar). Herrene har flere ganger vært svært tett på 5 1/2 runde!

HIT-Tabata Stasjonstrening: 4 stasjoner med 2 styrkeøvelser, 3 x 20 sek. per øvelse, 15 sek. pause. 1 min. pause mellom stasjonsbytte. Totalt 60 sek. innsats per øvelse. «Svakeste» av 3 forsøk = Tellende Resultat!

Stasjon 1 – BINGE 1, Hev & Hopp
2. X-RyggHev (knær av bakken) – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
3. SpenstHopp (m klapp over hodet) – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
Laveste ant. rep. = Tellende Resultat

Stasjon 2 – BINGE 2, Dip & Push
4. Dips – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
5. PushUps (velg variant) – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
Laveste ant. rep. = Tellende Resultat

Stasjon 3 – BRINKEN, Sax & Tapp
6. Vertikal Sax (alt. Sykle) – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
7. RumpeTapping (alt. Dynamisk Planke) – 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
Laveste ant. rep. = Tellende Resultat

Stasjon 4 – TRAVBANEN, Gå & Løp
1. KAPPgang/KraftGange (1 fot i bakken), 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
2. LØP (stigning), 20 sek. innsats, 15 sek. pause x 3
Korteste distanse (5 kjegler a´20 m) = Tellende Resultat

Dessert: SpenstHopp, UTFORkjører, KLOKKErotasjon og PushUp-Bonanza.
Avslutning i Åpen Sirkel og LUNGEbrøling! Livet er herlig, lev lenge & vel!
Etter kontrollert ubehag følger etterlengtet velbehag!

Nysgjerrig på Dagsmarsjen 2022? La deg inspirerer av Dagsmarsjen 2021 – The Movie!
Lyst på offensiv TURmarsj? Meld Interesse (MI) for FJORDmarsj i september!

HIT Cooper-Test hilsen fra Einar & Espen
❤️ for Lag & Folk 
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook