HARDtrening på Tirsdag 2. november 2021

32 deltakere fikk opp pulsen med en effektiv og innholdsrik økt!

Kortreist trening er effektivt, og særlig effektivt blir det når alt skjer i samme området. Løpsintervallene ble gjennomført på kunstgress og grus rundt ballbingen. I dag var det korte drag som sto på programmet. Først 5 x 2 minutter med 1 minutts pause, så 10 x 45 sekunder med 15 sekunders pause. God gruppedynamikk, dueller og opptrekk!

Styrkeprogrammet var lagt opp med 3 minutters arbeidsinnsats på samme muskelgruppe. Følgende øvelser ble gjennomført:

  1. Plankevariasjon 6 x 30 sek: Push-ups utgangsstilling, vanlig, sideplanke høyre og venstre, planke med løft av høyre og venstre fot
  2. Ben og setemuskulatur 6 x 30 sek: Squat med hopp, knebøy med tåhev, sideveis knebøy
  3. Hoftehev 6 x 30 sek: Høyre fot i bakken, venstre fot i bakken og begge føtter i bakken.
  4. Mage: Roing 40 sek, sykkel 35 sek, saksing 30 sek og russian twist 25 sek. 10 sekunder hvile mellom hver.
  5. Push-ups 6 x 20 sek: Diamant, skulder touch, smal, rotasjon, vanlig og med sideveis flytt
  6. Bein 6 x 30 sek: Utfall, spensthopp og utfall bakover
  7. Planke tap 30 sek og sideveis vri 30 sek.

60 effektive minutter med mye god utholdenhetstrening og styrketrening.

Tips til mølleøkt for de som holder på med det, er 10 minutter oppvarming, 30 x 45 / 15 progressivt og avslutte med 5 minutter utløp.

EFFEKTIV hilsen fra Espen og Einar