HARDtrening på Torsdag 18. november 2021

21 indvidualister organiserte seg for 60 min. kondisjon og styrke!

HIT har som sitt allmennyttige formål å inspirere unge og voksne til å trene kondisjon og styrke – enkelt og effektivt – utendørs, hele året! HARDtrening/DAMEtrening + Rolig LANGløp/TURmarsj = Fysisk Aktiv med HIT. I tillegg har Laget fokus på Mental Trening (Våge/Tåle), Restitusjon (KALDTbad/Pust), Læring/FoU og Relasjoner/Nettverk.

I kveld var det tid for HIT-økt # 1.084, med gjennomføring av følgende vågale program:

Totalt 200 (120 + 80) Jumping Jacks!
Hopp ut i V, hender sammen over hodet. The most jumping jacks in one hour is 4,028, achieved by Christian Roberto López Rodríguez (Spain), in Toledo, Spain, on 13 November 2021 (snitt 67 per min.). Rekord 1 min. = 123 JJs. Ashrita Furman: 27,000 Jumping Jacks in Six hours, 45 minutes in 1979.

12 min. StigningsLøp på Øvre Bane!
4 x 3 min. / Fartsøkning 2 x 30 sek siste minutt. 30 sek. pause.
Firkantformasjon. Aktiv pause. Retningsendring.

100 - TipUps!
H/v hånd mot hhv. Kneskål (50) og Utside Legg (50).

Meir FARTSauke!
3 x 90 sek løp, fartsøkning hvert 30 sek. "Rolig - Raskere - Raskest".
Firkantformasjon. Aktiv pause. Retningsendring.

Full pedal med 3 x 60 meter
n (Krav til Idrettsmerket) + FinaleHeat!
Norges idrettsforbunds Idrettsmerke; innstiftet i 1915 (kvinner m fra 1934). Tildeles for oppnådde krav innen 5 grupper av idrettslig aktivitet: (1) Trim, (2) Spenst & Presisjon, (3) Hurtighet, (4) Styrke og (5) Utholdenhet. 50 000 tok merket rekordåret 1977, og bare 5 000 personer tok merket i 2017. Alt om Idrettsmerket fra Norges Idrettsforbund!

American Christian Coleman currently holds the men’s world record in the 60 metres with a time of 6.34 seconds, while Russian Irina Privalova holds the women’s world record at 6.92. Ex Krav:

Krav Hurtighet, 60m: Mann 30 år = 9.2 sek. og Mann 60 år = 12.5 sek.
Krav Hurtighet, 60m: Kvinne 30 år = 11 sek. og Kvinne 60 år = 15 sek.

Se Lagets forsøk på kravet til 100 meter (5.45 inn i YouTube Video).

Parøvelser (Mobile)
TREKKpartner (låst grep bakover), 2 x 30 sek. 
SKYVpartner (hender mot øvre rygg/skuldre), 2 x 30 sek.

Parøvelser (Stasjonære)
CRUNCHpunch (opp-slå h/v-ned), 4 x 30 sek.
PARdans (håndholdt hopp med vri/vending), 2 x 30 sek.

Avslutning: Kvitfjell DownHill 2017 – Kjetil Jansrud, 1.47.63

Takk for i kveld, velkommen tilbake!

Hilsen Einar & Espen & Karsten

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Kveldens HIT-økt inneholdt noen fartsfylte utfordringer i jakten på resultater og utvikling. Våg mer, tål mer!