Månedlige arkiver: januar 2022

HARDtrening på Tirsdag 25. januar 2022

24 deltakere fikk seg en overraskelse på kveldens HIT-økt #1.103!

Og da snakker vi ikke om innholdet på økta, men oppstilling på grønt kunstgress. Det er vel første gang vi har gjort noe sånt, og forvirringen var stor blant deltakerne, særlig de som kom litt sent.

Men når forvirringen hadde lagt seg, så var det bare å bite tennene sammen for en innholdsrik økt. 8 minutters oppvarming ble etterfulgt av 10 ganger 2 minutters intervaller i timeglassformasjon, før vi avsluttet med 20 minutters styrke. Innledningsvis 2 minutters AMRAP med 8 repitisjoner:

  • Rygghev, diagonalstrekk og rygg crawl
  • Spensthopp, utfall og mountain climber
  • Foundation training
  • Russian twist, saksing og roing
  • Push-ups, amerikaner og planke tap

Etter dette ble det tid til ennå litt mer styrke:

  • Knebøy med tåhev – 30 – 20 – 10
  • Push-ups med skulder touch – 20 – 15 – 10
  • Squat med hopp – 20 – 15 – 10

Og med det kunne vi avslutte økten med et brøl.

Takk for herlig innsats og oppmøte.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

DAMEtrening på Lørdag 22. januar 2022

19 stilte opp for utendørs kondisjon og styrke med DAMElaget!

I dag gjennomførte Damene en 60 min. Type 3 HIT-økt, overvekt av styrke.
Godt oppmøte og solid innsats. I tillegg rakk noen KALDT bad og VARMT bål etter økta.

Treningshilsen fra Einar & Elvira

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook


HARDtrening på Torsdag 20. januar 2022

16 løp att & fram 25 ganger uten å komme av flekken!

25 x 45/15 er innsats godt over landsgjennomsnittet på samtlige! I tillegg til en god dose styrke ble det et solid innskudd på «Evne-kontoen» & «Helårs-kroppen». Thomas, Niklas, Rikard, Annetine, Kristine og Trond var blant flere som stakk lekent avgårde. Mohammad fullførte nok en veldisponert økt, og Christian var endelig tilbake etter skadeavbrekk. Flere har trent godt lenge, og det gir effekt – Anne Katrine er i støtet! Og nå går det raskt mot vår. Og mot Milepælen 1.111 gjennomførte HIT-økter.

Følger du Laget, men våger ikke å ta deg godt ut med HIT? Les HER. Minner om DAMEtrening på Lørdag m mulighet for KALDTbad, og LANGløp på Søndag.

1111-hilsener fra Einar & Espen

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 18. januar 2022

30 våget seg ut på glattisen, men endte opp ned med fast dekke under føttene!

Motiverende og positivt at så mange møter opp på trening, og alle fikk seg en god økt. Litt krevende forhold, men vi fant en god bakke for intervaller, og løp pyramide med 1-2-3-4-3-2-1 med 1 minutts pause. Eksplosivt og stor fart oppover på mange.

Tilbake på idrettsanlegget fant vi en ledig plass på kunstgresset og fikk 15 minutters effektiv styrketrening med følgende øvelser:

  1. 6 x 30 sekunder rygg crawl, planke tap og planke med sidevri
  2. 6 x 30 sekunder squat med hopp, knebøy med tåhev og sideveis knebøy
  3. 6 x 20 sekunder push-up diamant, skulder touch, smal, rotasjon, vanlig og sideveis flytt
  4. 6 x 25 sekunder med roing, mage med beinløft og crunch

Takk for herlig innsats. Dere er sterke og utholdende!

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

DAMEtrening på Lørdag 15. januar 2022

Hopp i det! 15 stilte opp for 60 min. med kondisjon og styrketrening!

Flott treningsvær – Gyda har reist og stillheten har senket seg. SolOPPgang 09.04 og SolNEdgang 15.49 gir oss 6 t og 45 min. med DagsLYS og LIVSlyst! Start dagen ute så får du det bedre.

Damene løp seg lett og rolig i gang i nærområdet, styrte unna de mest holkete partiene.
Trening utendørs byr på frisk luft, mestring og læring på mange ulike måter. Gyda har etterlatt seg krevende forhold på bakken, så i dag falt valget på det eviggrønne teppet. En fin kontrast til ukens bakkeløp på både tirsdag og torsdag, og ikke minst sist lørdag da vi løp godt i Aall-løypa og i SNØ. Program for dagen, overvekt av styrke (Type 3 Økt):

  • Oppvarmingsrunde til Ridder Flem og i TimeGlasset på Banen
  • MidtSirkel: 50 Knebøy + 50 StjerneHopp. Ny runde i TimeGlasset
  • MidtSirkel: Nok en runde med 50 Knebøy + 50 StjerneHopp!
  • TimeGlass: 4 x 40 sek. m 20 sek. p x 2. R-endring
  • MidtSirkel: 4 x 10 sek/10 sek p – *ArmHev / Ro / RyggHev / HofteHev / V. sax
  • TimeGlass: 4 x 20 sek. m 10 sek p x 2. R-endring
  • MidtSirkel: SidePlanke H, SidePlanke V, Russian Twist x 2 runder (20 sek)
  • TimeGlass: 4 x 10 sek. m 5 sek. p x 2. R-endring
  • MidtSirkel: LeggHopp og SkøyteHopp
  • Sidelinje: HareHopp 1 og HareHopp 2 (3 frem 1 tilbake) i 40 sek.
  • 3 x 10 sek. m 10 sek pause med *ArmHevinger
  • MidtSirkel: «Skinke Skinke». Kroppens største muskel. Ingen vindskeive hjem med bare èn stram rumpeball. Fordelaktige bakdeler jevnt fordelt er ingen ulempe
  • Dessert: 20 SpenstHopp!

    Styrketung økt, Kudos til alle Viljesterke. Lungebrøl i Åpen Sirkel og LAGbilde av DAMElaget! Heia Tanja som både BLEMÈ Laget ut på Trening og i KALDTbad på første økta!

Takk til alle som fant tid og anledning til å ta seg ekstra godt ut sammen med Laget.

Treningshilsen fra Einar og Elvira

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

DAMElaget på Lørdag 15. januar 2022

HARDtrening på Torsdag 13. januar 2022

For flere av de 17 fremmøtte ble det i kveld ukas «Booster-Dose» i MOTbakke!

Etter 2 saftige 10 min. doser satt på Tirsdag i Slak MOTbakke og BRATT motbakke, var det i kveld klart for en siste dose med MELLOMbratt Bakke. En HIT-uke full av OPPturer som garantert bidrar til stigning i formkurven.

4 x 4 min., 1 min. pause gikk unna i en fart & en fei – i sløret av Gyda. Mild fønvind gjorde det nødvendig med lettelser i antrekk. Denne uken har nok flere i Laget oppdaget at de har mer LØPSkraft enn det de var klar over. Hard arbeid gir resultater; gi evnen tid til å innhente viljen.

Mobil og statisk styrke på det Grønne Teppet. Vektet mage/rygg. Rask kartlegging av status i gruppa. Fleksibilitet, balanse, statisk og koordinasjon. Indikasjon på høyt nivå, fin utvikling.

Minner om DAMEtrening på Lørdag fra 0930-1030, KALDTbad & VARMTbål fra 1045.
Rolig LANGløp på Søndag fra 10-13 / 21km fra Nesøya Idrettsanlegg (konf. Mess. Gruppe).

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Treningsavgift januar 2022

1/1 HIT
8 HIT-økter x kr. 100 = totalt kr. 800 for HIT januar 2021. Evt. andre fra samme husholdning får 1/1 medlemskap til 50% rabatt. Medlem mottar Vipps eFaktura.

1/2 HIT
Fritt valg av økter. Fast Pris kr. 500 per måned. Medlem mottar Vipps eFaktura.

NB! Ungdom < 20 år = Kr. 50 per HIT-økt. Vipps direkte til #129718 (HIT).

Om priser og medlemskap

VIKTIG!
Meld endringer i medlemsstaus (utmelding, mobil og e-post) til hitrening@gmail.com

HIT medlemsservice

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 11. januar 2022

Totalt 31 deltakere i 2 grupper fikk mange oppturer m 2 x 10 min. B-intervall!

Også denne uken ble gruppen delt i to for å sikre tilstrekkelig avstand i henhold til anbefalingene. Det ble løpt i en bratt bakke og en veldig bratt bakke. Raskt og tungt opp, og rolig ned. 

Tilbake på idrettsanlegget fant vi oss en ledig plass på kunstgresset og fikk et godt kvarter med kvalitetsstyrke. 4 x 30 sekunder arbeidsinnsats fordelt på følgende øvelser: 

  • Knebøy med tåhev og squat med hopp
  • Push-ups med skulder touch og planke tap
  • Utfall fremover og utfall bakover
  • Mage med løft og roing
  • Foundation training med good morning
  • Hoftehev med begge føtter i bakken og med en fot 

Takk for sterk innsats. Moro å se at dere gir gass i motbakkene og stå i det løpet ut. 

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

DAMEtrening på Lørdag 8. januar 2022

Et svært gledelig gjensyn med DAMElaget! 20 dro i gang starten på det nye året!

HIT-økt # 1.096, stø kurs mot 1.111! Sol OPP kl. 0913, ned kl. 1534. Dagslys i 6 t 21 m. Meridian kl. 1223. HIT, DAMElaget og HELårskroppen tåler alt av dagens lys! Laget tar seg godt ut på alle døgnets tider, ute hele året!

Nypreparert og ferdig måket; Aall-løypa med nytteverdi MIDTvinters! Fokus på steg og sikkerhet, balanse og årvåkenhet. HjerneTrim. Flagg og fakler! Et par rolige runder i den 500m kuperte skogsløypa før Damene gikk løs på klassikeren av alle intervallers mor:

4 x 4 min., 1 min. pause mellom hvert drag! FANtastisk gjennomført av DAMENE!

Laget bruker mørketiden (6 mnd.) til å styrke delene av HELÅRSkroppen som skal sikre og tåle ekstra mye fysisk aktivitet i den lyse årstiden (6 mnd.): Rumpe, lår og legger! Store muskler i arbeid gir pust & puls; simulert Langrenn, Hopprenn og Utforrenn.

Så; vit å verdsette opparbeidet infrastruktur med ny idrettsgren spesielt designet for ankler, legger, lår og rumper: 4-5 fullførte runder i 300m lang rundløype med puddersnø merkes GODT! Som å løpe på stranda en sommerdag. Gjenbruk/flerbruk fra HIT på Torsdag. Glipptak og skjevstillinger, non-stop. Utrolig irriterende og slitsomt. Og litt artig. Krevende mentalt og fysisk. Alt av muskler i ankler, lår og legger MÅ jobbe. Og det må BAKdelene også. Det er FORDELaktig! PREwarning! Neste Lørdag kan du forvente en økt med overvekt av styrke – Type 3 HIT-økt. Bare å Dame seg opp.

Nykommer Christine fra Lommedalen (nabo Marit S.) klarte seg utmerket, både til lands og til vanns! Det gjorde også den nye assistenten for anledningen, Elvira. Hyggelig gjensyn med Gina, Anne Elisabeth og Nina. Åpen Sirkel, så pandemisk LUNGEbrøling. LAGbilde, selvsagt med avstand.

Etter effektiv og funksjonell trening, hva er da bedre restitusjon for kropp og sjel enn et avkjølende KALDTbad og et brennhett VARMTbål. Nok en fantastisk badedag med et fargerikt BADElag. Sosialt, hyggelig – avslappende. Kan trygt anbefales.

Takk for oppmøte og engasjement. Og takk for positive tilbakemeldinger!
Påminnelse: LANGløp på Søndag (1000-1300), Rolig HALVlangt (ca 21km) fra NIL Klubbhus.

Fysisk Aktiv Helårshilsen fra Einar & Elvira

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Torsdag 6. januar 2022

21 individualister UTøvede kondisjon og styrke i Lag med andre!

11 blå og god knirk! Gruppen ble inndelt i 2 Treningsgrupper (TG).
Oppvarming på fast dekke t/r Vendla Bhg., 2 runder m opptråkk i pudderSNØløypa.

TG1: 2+2 min. løp m fartsøkning i Hot Zone. 30 sek. pause mlm dragene. R-endring.
TG2: 2 min. Knebøy m DobbelDipp. 30 sek. pause. 2 min. StjerneHopp. Hopp av/på! TG1 og TG 2 Bytter/veksler.

TG1: 2+2 min. løp m fartsøkning i Hot Zone. 30 sek. pause mlm dragene. R-endring.
TG2: 4 styrkeøvelser a` 30 sek., 2 runder: (1) KlatrePlanke (2) RyggHev (3) Vertikal Sax (4) RumpeKlaps. TG1 og TG 2 Bytter/veksler.

TG1: 2+2 min. løp m fartsøkning i Hot Zone. 30 sek. pause mlm dragene. R-endring.
TG2: 2 min. Knebøy m DobbelDipp. 30 sek. pause. 2 min. StjerneHopp. Hopp av/på! TG1 og TG 2 Bytter/veksler.

TG1: 2+2 min. løp m fartsøkning i Hot Zone. 30 sek. pause mlm dragene. R-endring.
TG2: 4 styrkeøvelser a` 30 sek., 2 runder: (1) KlatrePlanke (2) RyggHev (3) Vertikal Sax (4) RumpeKlaps. TG1 og TG 2 Bytter/veksler.

60 min. kondisjon og styrke Rett-i-Kroppen! Åpen Sluttet Sirkel – BRØL! Snipp, snapp, kald snute – vintereventyret er ute. Gøy med fysisk og mental baksing i skare og puddersnø.

PÅminnelser for helgen:
DAMEtrening på Lørdag (0930-1030) m mulighet for påfølgende KALDTbad & VARMTbål.
LANGløp på Søndag (1000-1300), Rolig HALVlangt (ca 21 km), oppmøte NIL Klubbhus.

Full Rulle & Full Pakke, hilsen Einar og Espen

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook