HARDtrening på Tirsdag 14. mai 2024

29 er årsbeste, og skapte ekstra god stemning i Nesøytjern naturreservat!

God temperatur og sol på oppstillingsplass, litt mer dempet belysning og kjøligere i reservatet. Kveldens økt kombinerte 8 minutters bakkeintervaller med 5-3-2 minutters flat løping. Sterk progressiv løping, og det var tydelig at det gikk fortere når dragene ble kortere.

Tilbake på friidrettsbanen ble det snaue 20 minutter med styrke. Uttømmende styrke med 4 x 20 sekunders arbeidsinnsats og 10 sekunders hvile. Øvelsene

  1. Push-ups: Diamant, skulder touch, rotasjon og kne til albue
  2. Mage: Roing, beinløft, twist og slå på ankel
  3. Rygg: Hev, planke tap, crawl og vanlig planke
  4. Bein: Squat med hopp, sideveis knebøy, utfall og knebøy med tåhev
  5. Hoftehev: Enfots høyre og venstre, begge bein og fotblader mot hverandre
  6. Mage: Sykling, saksing horisontalt, mage med løft og statisk mage
  7. Planke (4 x 30 sek uten pause): Utgangsposisjon push-ups, sideplanke høyre og venstre og vanlig planke

Med det var 60 minutters effektiv trening over. Herlig med så mange på økta. Det gir god dynamikk i gruppen og hever intensiteten. Og som det ble sagt under oppvarmingen: Det er så bra med faste økter. Og i tillegg er det noen som vil savne deg om du ikke dukker opp.

Det stemmer absolutt. Vi ses på torsdag og en 16. mai økt.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook