Forfatterarkiv: Espen Gjøs

HARDtrening på Tirsdag 21. juni 2022

19 deltok på nest siste økt før det går mot mørkere tider!

På torsdag er det St. Hans, men vi kjører som vanlig økt. Slik vi også gjorde i 2020 med økt nr. 1000. Men før feiringen kan starte, så ble det en effektiv økt med Musseintervaller (3 x (4 min – p1 – 4 x 30/30 sek – p2) og uttømmende styrke (6×20/10):

  1. Push-ups (diamant, skulder touch, smale, rotasjon, vanlig og sideveis flytt)
  2. Mage (roing, beinløft og twist)
  3. Rygg (hev, planke tap og crawl)
  4. Bein (knebøy med tåhev, sideveis knebøy og squat med hopp)
  5. Hoftehev (en fots høyre, en fots venstre, begge)

Takk for herlig innsats. Vi ses torsdag!

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Torsdag 16. juni 2022

13 utholdende holdt ut med enda en HIT økt!

Nesøyatjern Naturreservatet viste seg fra sin beste side, og det samme gjorde utøverne. Vekselsvis korte og lange intervaller med 2-4-2-4-2-4-2, 1 minutts pause.

Styrkedelen ble gjennomført på Tartandekket. Åtte øvelser med 45 sekunders arbeidsinnsats. Deretter gjentok vi de seks første øvelsene.

  1. Push-ups med kne til albue
  2. Hoftehev
  3. Sideplanke høyre
  4. Sideplanke venstre
  5. Situps
  6. Mountain climber
  7. Push-ups med skulder touch
  8. Squat med hopp og utfall

Takk for strålende innsats. Vi ses til uken.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Espen er klar for en utfordring! Dansk Triatlon Konkurranse rett rundt hjørnet.

HARDtrening på Tirsdag 7. juni 2022

19 tok turen til Hvamodden for friske fraspark på grønt gress!

6 x 3 minutters intervall med 1 minutts pause sto på kveldens program, og det ble en fartsfylt affære. Særlig på det siste draget viste flere, blant annet Jan, Morten og Trond, at de har et ekstra gir å by på.

Ved at hele økten ble gjennomført på Hvamodden, så ble det også god tid til styrke, drøye 25 minutter. Følgende øvelser ble gjennomført:

AMRAP 2 minutter 8 rep

  1. Rygghev, diagonalstrekk og rygg crawl
  2. Push-ups, spensthopp og planke tap

Uttømmende styrke 5 x 15 sekunder / 10 sekunder hvile

  1. Utfall bakover og med hopp
  2. Roing og crunch
  3. Push-ups vanlig og med skulder touch
  4. Hoftehev vanlig og med fotblad mot fotblad (on request fra Kim)
  5. Sittende squat med hamstringstrekk og squat med hopp

AMRAP 2 minutter

  1. Horisontal saksing, mage med løft og vertikal saksing

Plankevariasjon 5 x 30 sekunder.

Takk for herlig innsats. Vi ses!

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 31. mai 2022

25 feiret dagen til Nils med musseintervaller i Aall-løypa!

Normalt kjøres musseintervallene på forholdsvis flatt underlag, men denne gangen slo vi på stortromma i anledning Nils sin fødselsdag og tok utfordringen i Aall-løypa. 4 minutter intervall, 1 minutt pause, 4 x 30 sekunder med 30 sekunder pause, 2 minutter pause. Alt sammen tre ganger. Puuh!

Og som ikke det var nok ble det en god bolk med styrke av den uttømmende sorten. 6 x 20 sekunders arbeidsinnsats, 10 sekunders hvile og øvelsene:

  1. Push-ups: Diamant, skulder touch, smale, rotasjon, vanlig og sideveis flytt
  2. Mage: Roing, beinløft og twist
  3. Rygg: Hev, planke tap og crawl
  4. Hoftehev: En fot høyre og venstre, og begge
  5. Bein: Knebøy med tåhev, sideveis knebøy og squat med hopp.

Helt til slutt et rungende HURRA for Nils! Og dermed var årets mai-økter over.

Velkommen til HIT sommersesong på torsdag og kanskje blir det «On the Beach».

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 24. mai 2022

20 spreke løp pyramideintervall i Nesøytjern Naturreservat!

Programmet besto av drag på 4-3-2-1-2-3-4 med 1 minutts pause. Fine treningsforhold i reservatet og det ble løpt fort både på de korte og lange dragene.

På idrettsanlegget fikk vi tid til en god bolk med styrketrening. 5 x 20 sekunders arbeidsinnsats og 10 sekunders hvile gjør øvelsene mer overkommelig enn lengre arbeidsinnsats, men det blir tungt nok. Øvelsen var:

  1. Utfall bakover og fremover
  2. Push-ups vanlig og med skulder touch
  3. Roing og saksing
  4. Planke med tap og med benhev
  5. Spensthopp og sprellemann

Og til slutt løp vi gjennom de seks først øvelsen, 20 sekunder arbeidsinnsats og uten pause.

Minner om at det IKKE blir HIT på Torsdag (Kr. Himmelfartsdag). Ut over det kan det planlegges med HIT trening i HELE juni.

Takk for innsatsen!

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 10. mai 2022

Nesøytjern naturreservat tok vel i mot de 21 som løp hele 20 min. med løpsintervall!

Etter et kraftig regnskyll tidligere på kvelden ble det besluttet å legge økten under «paraplyen» i reservatet. Det ble ikke mer regn, men det ble likefullt en meget fin økt i skogen. 10 x 2 minutter med 1 minutts pause ble kjørt på flaten, nyraket og fin, og det det var god fart fra start til mål. Imponerende sistedrag på blant annet Kim.

Tilbake på idrettsanlegget fikk vi presset inn 14 minutters effektiv styrketrening. Først 8 x 45 sekunder med 15 sekunder hvile, etterfulgt av 8 x 30 sekunder med 10 sekunder hvile. Øvelsen var:

  1. Planke med beinløft
  2. Knebøy med tåhev og squat med hopp
  3. Mage med beinløft
  4. Push-ups med skulder touch
  5. Planke med hoftevri
  6. Hoftehev
  7. Roing
  8. Kålorm med push-ups

Takk for herlig innsats. Vi ses torsdag.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Nesøytjern. Foto: Espen Gjøs

HARDtrening på Tirsdag 3. mai 2022

25 tok seg ut i Nesøyatjern naturreservat med 20 minutter bakkeløp!

Flott treningstemperatur og en nyraket skogsvei satte rammene for kveldens økt. Det skulle løpes i 20 minutter kontinuerlig, opp bakken mot Hovedgården. Poenget er selvsagt å kjøre HARDT oppover, og ta seg inn igjen nedover. Og det gjorde dere virkelig i dag. Noen så mye at det ble litt tungt å løfte beina og det endte med fall og skrubbsår.

Tilbake på idrettsanlegget ble det AMRAP styrke. To og et halvt minutts arbeidsinnsats og tre forskjellige øvelser.

  1. Push-ups (6), rygg crawl (12) og crunch (6)
  2. Squat (6), twist (6) og planke tap (6)
  3. Knebøy med tåhev (6), saksing (12) og push-up med skulder touch (6)
  4. Hoftehev (6), sideplanke med rotasjon høyre (6) og venstre (6)

Til slutt litt ekstra på magen med 40 sekunder roing etterfulgt av enten nye 40 sekunder med roing eller 40 sekunder statisk mage.

Takk for strålende innsats. Vi ses torsdag.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 26. april 2022

28 fikk en følelse av Club Tropicana med Wham på Hvamodden!

Og det var ikke på grunn av temperaturen. Det var surt og kaldt, men det stoppet ikke Annetine og Anne Katrine fra å ta et bad etter økta.

Økta bestod av følgende:

Musseintervall: 3 runder med 4 min løp – 1 min pause – 4 x 30 sekunder / 30 sekunder pause – 2 min pause.

Uttømmende styrke 6 x 20 sekunder / 10 sekunder hvile:

  1. Push-ups: Diamant / Skulder touch / Smale / Rotasjon / Vanlig / Sideveis flytt
  2. Mage: Roing / Beinløft / Twist / Saksing / Sykling / Statisk
  3. Rygg: Hev / Planke tap / Crawl / Sideplanke H / Sideplanke V / Planke
  4. Bein: Knebøy med tåhev / Sideveis knebøy / Squat med hopp
  5. Hoftehev: Begge beina i bakken / En fots høyre / En fots venstre

Veldig morsomt å se fartsøkningen på de korte dragene. Mange av dere har et helt ekspsjonelt og uventet ekstra gir, og dere gir virkelig jernet.

Takk for god innsats.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 19. april 2022

27 ble med på øyhopping og intervalløp i Kalkovnfaret på Brønnøya!

Påsken er over og våren har kommet for fullt. Da er det herlig å ta turen over til Brønnøya, før kabelfergen legges ut og overfarten med så mange mennesker vil bli for tidkrevende for den effektive treningsøkten som HIT legger opp til. På Brønnøya ble det pyramideintervall, 4-3-2-1-2-3-4 med 1 minutts pause.

Tilbake på idrettsanlegget fikk vi tid til 13 minutter med styrke. 5 x 20 sekundersarbeidsinnsats og 10 sekunder hvile.

  • Planke med tapping
  • Hoftehev
  • Pushups med og uten skulder touch
  • Roing og saksing for mage
  • Squat med hopp og knebøy med tåhev

Trond hadde med seg Helene, som klarte seg alldeles utmerket.

Takk for herlig innsats. Vi ses på torsdag.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 5. april 2022

29 deltakere gjorde som Bjørnstjerne Bjørnson, og valgte seg april!

En imponerende dugnadsinnsats av Einar gjorde at Aall løypa viste seg fra sin beste side. Et herlig flislag ga både god lukt og godt løpsunderlag. 2-4-2-4-2-4-2 med 1 minutts pause.

Med kortreist trening ble det tid til hele 20 minutter med styrke. 8 x 45 sekunders arbeidsinnsats og følgende øvelser:

Runde 1:

1. Push-up – etterfulgt kne/albu begge sider
2. Hoftehev begge føtter i bakken
3. Sideplanke H
4. Sideplanke V
5. Situps
6. Mountain Climber
7. Push-up med skulder touch
8. Squat med hopp og utfall

Runde 2:

1. Push-up – etterfulgt kne/albu begge sider
2. Hoftehev en fot H
3. Hoftehev en fot V
4. Planke med sidevri
5. Horisontal saksing
6. Mountain Climber
7. Squat med hopp og utfall
8. Push-up med rotasjon

Og helt til slutt statisk mage 45-30-20.

Jeg velger meg april, I den det gamle faller, i den det ny får feste; det volder litt rabalder,

-dog fred er ei det beste, men at man noe vil.

Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter, fordi den evner eier, fordi den krefter velter,

i den blir somren til!

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook