Månedlige arkiver: mai 2024

HARDtrening på Torsdag 16. mai 2024

18 varmet opp med litt ekstra KoS dagen før Norges Bursdagsfest!

Det var en feststemt gjeng som dagen før dagen hadde bestemt seg for en tradisjons*RIK gjennomføring, nemlig den TERRENGgående klassikeren: 4 x 4 min m/ 1 min aktiv pause.

Når man ikke kan danse på bordene eller gå i tog, ja da kan man heller løpe godt fra seg i Aall-løypa som har fått installert AC i form av Grønne Portaler/Tuneller. Svalt! Som ofte ellers var det også denne gangen dårlig skjult «Kameratovervåkning» under dragene/økta.

Ingen tid å miste, det mest dyrebare vi har. Så derfor; Tid for Styrke! Øvelser i Atriumet og på Benkene til Vendla Bhg før det bar ut på ParkeringsØya for mer av det samme. I sum; dekning fra Topp til Tå. Er det Fest så er det Fest, det skal kjennes dagen derpå!

Avslutning med BursdagLAGbilde og (et slags) 3 x HURRA for Kongeriket Norge.
Minner om Påmelding til HIT SommerFest på Cherry Dona Mansion 8. juni

God 17. mai feiring, gratulerer Norge!

*KoS = Kondisjon og Styrke
*RIK = Rett-i-Kroppen

Hilsen Einar & Espen

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 14. mai 2024

29 er årsbeste, og skapte ekstra god stemning i Nesøytjern naturreservat!

God temperatur og sol på oppstillingsplass, litt mer dempet belysning og kjøligere i reservatet. Kveldens økt kombinerte 8 minutters bakkeintervaller med 5-3-2 minutters flat løping. Sterk progressiv løping, og det var tydelig at det gikk fortere når dragene ble kortere.

Tilbake på friidrettsbanen ble det snaue 20 minutter med styrke. Uttømmende styrke med 4 x 20 sekunders arbeidsinnsats og 10 sekunders hvile. Øvelsene

  1. Push-ups: Diamant, skulder touch, rotasjon og kne til albue
  2. Mage: Roing, beinløft, twist og slå på ankel
  3. Rygg: Hev, planke tap, crawl og vanlig planke
  4. Bein: Squat med hopp, sideveis knebøy, utfall og knebøy med tåhev
  5. Hoftehev: Enfots høyre og venstre, begge bein og fotblader mot hverandre
  6. Mage: Sykling, saksing horisontalt, mage med løft og statisk mage
  7. Planke (4 x 30 sek uten pause): Utgangsposisjon push-ups, sideplanke høyre og venstre og vanlig planke

Med det var 60 minutters effektiv trening over. Herlig med så mange på økta. Det gir god dynamikk i gruppen og hever intensiteten. Og som det ble sagt under oppvarmingen: Det er så bra med faste økter. Og i tillegg er det noen som vil savne deg om du ikke dukker opp.

Det stemmer absolutt. Vi ses på torsdag og en 16. mai økt.

Treningshilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

Status 7 offisielle HIT@Aall-løypa – Strava Segmenter

HIT anbefaler å investere i årsavgift kr. 799,- hos Strava for full tilgang til Leaderboards / Resultatlister (Alle, Menn, Kvinner, All time, This Year, Aldersgrupper, Vektklasser osv.) i en uendelighet av Strava Segmenter – over hele verden. Her finner du inspirasjon til mye! Aktiviteter kan gjøres Privat og Offentlig. Ikke minst SIKKERHET for deg & dine nærmeste gjennom funksjonen Beacon. Takk til REKORDholderne som inspirerer oss andre til å være MODIG og VÅGE mer!

  1. HIT@Aall-løypa x 1 / 500m
    Viktoria Gundersen 1.54 & Lewis Kjemhus / Axel Østby 1.30
  2. HIT@Aall-løypa x 2 / 1000m
    Oda Sikkeland 4.12 & Karl Fremstad 3.22 
  3. HIT@Aall-løypa x 3 / 1500m
    Isla Kjemhus 7.11 & Lewis Kjemhus / Espen Berg 5.56
  4. HIT@Aall-løypa x 6 / 3000m
    Maylem Lauvstad 15.18 & Espen Berg 12.16 
  5. HIT@Aall-løypa x 10 / 5km
    Isla Kjemhus 27.15 & Espen Berg 20.52 
  6. HIT@Aall-løypa x 20 / 10km
    Anne Taranger Gjesdahl 55.50 & Espen Berg 42.48
  7. HIT@Aall-løypa x 42 / 21km
    Kristina Maria Holm 2.23.45 & Espen Berg 1.54.27


    Kan du
    slå deg selv/forbedre egen bestenoteringredusere avstanden frem til de aller beste? Krise om du ikke løper fort nok? Nei. Hva gjør du da? Øver mer og gjør nye forsøk. Status for Strava i Aall-løypa: 16.994 Attempts By 180 People! Vær Modig, Våg mer!

    VIKTIG! Skal aktiviteten/løpet ditt inn på Leaderboard / Resultatlisten MÅ den være lagret som synlig for «Everyone» (se under Edit Activity). Ingen sladd der altså, åpent og ærlig. 

    ❤️ for Lag & Folk
    Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Tirsdag 7. mai 2024

25 fikk med seg en symmetrisk økt i Aall-løypa!

Økt nr. 1331, og pyramideintervaller 4-3-2-1-2-3-4 med 1 minutts pause sto på programmet. God symmetri. Sterk løping i en tøff løype.

Styrketrening kjørte vi på øvre kunstgress og vi rakk hele 20 minutter. Programmet:

30-20-10: Tre øvelser, arbeidsinnsats 30-20-10 sekunder med litt hvile mellom

  1. Planke, diagonalstrekk og crawl
  2. Knebøy med tåhev, mountain climber og squat med hopp
  3. Saksing, roing og twist
  4. Push-ups med skulder touch, push-ups med kne til albu og push-ups diamant
  5. Hoftehev begge bein i bakken, en fots høyre og venstre (30 sek pr øvelse)

Pyramidestyrke: Repetisjonbasert 1-2-3-4-5-4-3-2-1 = 25 repetisjoner. Kort pause mellom hvert antall

  1. Squat med hopp
  2. Push-ups
  3. Situps med hold

Og helt til slutt; plankevariasjoner i 3 minutter.

Torsdag er Kr.himmelfart/fridag, ingen trening. Neste HIT-økt tirsdag 14. mai!

God helg når den tid kommer!

MaiHilsen fra Espen og Einar

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook

HARDtrening på Torsdag 2. mai 2024

18 modige våget langt mer enn Folk Flest. Bedre ytelse iLag med andre!

Velkommen til Fuping! Kudos til Mohammad, ledende på rekruttering! Oppvarming med gjennomløpning av Aall-løypa x 2. Nyraka løype; kvist, kvast og krimskrams fjernet.

Vi feirer 8 år med HIT Cooper-Tester!
Lenke til 8 av 33 gjennomførte Tester – bruk SØKefeltet for å finne DINE Test-Økter:
sept 17 (#1) / mai 18 / juni 19 / mai 20 / aug 21 / mars 22 / august 23 / april 24 (#33)

HIT-Cooper Test # 34
Løp så langt DIN kapasitet, DAGSform og VILJEstyrke tar DEG på 12 min.

«TELL antall FULLførte runder og FULLførte 1/4-deler (125 m, 250 m, 375 m og 500 m). Helt ufarlig! DU konkurrerer mot DEG selv og DINE tidligere resultater. Verste som kan skje? At du ikke rekker så langt du tenkte topp og kropp ville ta deg. Personlig KRISE? Nei. Hva gjør du med det? Fortsetter å øve evnen. Våg å være Modig. Testen gir god indikasjon på egen rekkevidde/kapasitet. Det rekker så langt du løper!

HIT Cooper-Testene gir deg og HIT en god indikasjon på utvikling av rekkevidde/kapasitet – over tid. Hvor var og er du, og hvor vil du – med DIN Topp & Kropp?». 1 år eldre, når lengre? 3 x Hurra for Morten M.; så nære 5 og 1/4 runde sist – denne gang rakk han frem! Flere med gode resultater i varmen, som Sigrid (4 runder blank!) og Mohammad.

MageBonanza – før en dose LynRaske Føtter
>>> 6 x 30/20 sek, Ut/Inn av/i BOXEN i tide. Pause og R-endring etter 3 drag.

Styrketrening
– SealTheDeal! ArmHev med Håntrykk/Klapp
– Freia Twist Battle, overlappende, kryss over motsatt – unngå sammenstøt.
– KlappeKlapp! RyggHev! High Five Høyre, Begge i Midten, Venstre – ned!
– Krum og Slå, slå Høyre og Venstre med knyttet nevne – ned! 60/30! Ellevilt!

Avslutning på Linje. Nytt forsøk på «Bølgen» att & fram. Lærekurve – Laget LYKKES! Bølgene skvulpet ikke. Påminnelse om DAMEtrening på Lørdag. Alle hjem med litt mer styrket Vilje & Evne. Den som øver jevnlig blir typisk bedre.

Takk for OPPmøte og INNsats; garantert en RIK-opplevelse (Rett-i-Kroppen) for alle tilstede. Finn plass til KoS (Kondisjon og Styrke) i helgen; ta deg godt ut med «Hjemmelaget».

HIT-Cooper #34 hilsen fra Einar & Espen

❤️ for Lag & Folk
Besøk www.hitrening.noFølg HARD Intensiv Trening på Facebook